با حضور مدیرعامل خانه سینما و جمعی از هنرمندان اصفهان صورت گرفت

تقدیر از محمد خزاعی به خاطر احیای سینمای کودک و نوجوان/ همه ما نسبت به نسل کشی در فلسطین و غزه مسئولیم

تقدیر از محمد خزاعی به خاطر احیای سینمای کودک و نوجوان/ همه ما نسبت به نسل کشی در فلسطین و غزه مسئولیم
در آئین اختتامیه سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان از محمد خزاغی رئیس سازمان سینمایی تقدیر به عمل آمد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، این مراسم که با حضور جمع گسترده ای از هنرمندان و سینماگران از جمله علی نصیریان، علیرضا خمسه، علی دهکردی برگزار شد در بخشی از مراسم با همراهی  کمال حیدری معاون فرهنگی شهردار اصفهان، مجید زین‌العابدین مدیرعامل فارابی و علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما از محمد خزاعی به خاطر احیای سینمای کودک و نوجوان در سال عای اخیر تقدیر کردند.

زین‌العابدین در تقدیر از خزاعی گفت: محمد خزاعی در طول این سه‌سال برای سینمای ایران زحمات زیادی را متحمل شد. او برای احیای سینمای کودک و نوجوان نیز اقدامات موثری را صورت داد و به همین دلیل از ایشان تقدیر می‌کنیم.

جشنواره فرصت رونق بخشی مضاعف به سینمای کودک

در ادامه هم خزاعی در سخنانی با اشاره به اینکه جشنواره اصفهان نقش به‌سزایی در ایجاد انگیزه برای فیلم‌سازان و تهیه‌کنندگان داشته، گفت: این جشنواره فرصتی فراهم کرد تا فیلمسازان جوان و مستعد بتوانند با اعتماد به نفس بیشتری به این بخش از صنعت سینما وارد شوند و در نتیجه، شاهد تولید آثار بیشتری در این حوزه باشیم.

حضور موفق فیلم های کودکان و نوجوانان در بازار بین المللی

او ادامه داد: در این مدت، به ویژه پس از پایان سال نخست مدیریت من در سازمان سینمایی که تحت‌تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا بود، موفقیت‌های چشمگیری در حوزه تولیدات سینمای کودکان و نوجوانان حاصل شد. برخی از این تولیدات، علاوه بر نمایش داخلی توانسته‌اند به بازارهای بین‌المللی راه پیدا کنند و جایگاه سینمای کودک ایران را در سطح جهانی تقویت کنند. افزایش قابل توجه تعداد پروانه‌های ساخت و نمایش در این حوزه نشان‌دهنده رشد کمی و کیفی تولیدات است.

ضرورت تقویت همکاری سینما و آموزش و پرورش

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اینکه همکاری میان سازمان سینمایی و وزارت آموزش و پرورش اهمیت زیادی دارد، بیان کرد: برنامه «زنگ سینما» با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با سینما و جذب آنها به عنوان مخاطبان سینمای کودک اجرا شده است. اجرای این طرح گامی مهمی برای جذب سرمایه‌گذاران به سینمای کودک است، چون حضور پررنگ‌تر کودکان و نوجوانان در سینما می‌تواند به افزایش تقاضا و در نتیجه رونق بازار این نوع فیلم‌ها کمک کند.

به گفته خزاعی برای اکران منظم و هدفمند فیلم‌های کودک و نوجوان برنامه‌ریزی شده است و فیلم‌های موفقی مانند «ببعی قهرمان» و پروژه‌ در حال تولید «پسر دلفینی۲» قرار است در آینده اکران شوند.

رکودشکنی جشنواره کودک از نظر استقبال مردمی

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه یکی از دلایل استقبال گسترده مردم از این جشنواره توجه به محتوای آموزنده فیلم‌ها است، اظهار کرد: جشنواره سی و ششم از نظر تعداد تماشاگران و میزان استقبال مردمی رکورد جدیدی را به ثبت رسانده و این رویداد را به موفق‌ترین جشنواره کودکان و نوجوانان در تاریخ سینمای ایران تبدیل کرده است.

خزاعی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه توجه به سینمای کودکان و نوجوانان نباید محدود به جشنواره‌ها باشد و باید در طول سال نیز از تولید و اکران فیلم‌های این حوزه حمایت شود، تاکید کرد که مشارکت همه‌جانبه نهادهای دولتی، خصوصی و سرمایه‌گذاران در توسعه سینمای کودک اهمیت بسیاری دارد.

او رشد تولیدات سینمایی در این حوزه را نتیجه‌ توجه بیشتر به نیازها و علایق مخاطبان کودک و نوجوان دانست و گفت: سینمای کودکان و نوجوانان می‌تواند با جذب حمایت‌های بیشتر، به یک صنعت پویا و موفق تبدیل شود که نه تنها در داخل، بلکه در عرصه‌های بین‌المللی نیز به موفق است.

تولید ۲۸ فیلم سینمایی کودکان و نوجوانان طی سه سال

خزاعی گفت: ۲۸ فیلم کودک و نوجوان طی این ۳ سال تولید شد و ۲۰۰ میلیارد نقدینگی به  سینما وارد کرده است یا در حوزه بین‌الملل و بر اساس آمار دقیق بالغ بر ۳۰ میلیون دلار فروش سینمای پویانمایی طی این ۳ سال بوده است. استقبال از آثار پویانمایی ایرانی در کشورهای مختلف افزایش یافته و در ۳۰ کشور دنیا پویانمایی‌های ایرانی توسط بخش خصوصی اکران شده است.

امید جهان اسلام به حمایت فعالانه سینماگران ایرانی است

رئیس سازمان سینمایی در پایان گفت: امروز موقعیتی در کشور و عرصه بین‌الملل حاکم است که باید از خود بپرسیم که کجای تاریخ ایستاده‌ایم؟ فرجام این جنگ بی‌شک پیروزی است و مستضعفین قطعاً بر مستکبرین پیروز می‌شود، اما نسل‌های بعد از اقدام امروز ما سوال خواهد کرد؛ غزه، لبنان، سوریه و عراق سینما و سینماگر ندارد و امید جهان اسلام امروز به شما سینماگران است که این ظلم را روایت کنید، راوی این تاریخ باشید و اجازه تحریف تاریخ را ندهید.

سکوت جایز نیست

 وی در پایان از همه سینماگران ملی، روشنفکر و نیمه روشنفکران دعوت مرد تا نسبت به مظلومیت و مقاومت مردم لبنان، فلسطین و مردم غزه سکوت نکنند.

وی تصریح کرد: همه ما برای روایت این نسل‌کشی که در منطقه خاورمیانه در جریان است مسئولیم و باید راوی آن باشیم.

جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ ۲۱:۳۵
کد خبر : ۵,۵۴۰
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید