مرتضی کریمی مدیر کمیته اداری مالی جشنواره چهل‌ویکم؛

از ترکیب مهمانان جشنواره «تهران» چه می‌دانیم؟/ تلاش برای یک میزبانی شایسته

از ترکیب مهمانان جشنواره «تهران» چه می‌دانیم؟/ تلاش برای یک میزبانی شایسته
مرتضی کریمی مدیر کمیته اداری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران عنوان کرد: این رویداد تمام توان خود را برای میزبانی شایسته از مهمانان داخلی و خارجی خود به کار بسته است.
به گزارش ستاد خبری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛ مرتضی کریمی مدیر کمیته اداری مالی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره ترکیب مهمانان این رویداد گفت: جشنواره تهران مانند هر دوره میزبان ترکیبی از مهمانان داخلی و خارجی است. فیلمسازان خارجی از 151 کشور دنیا آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند و رکورد قریب به 14 هزار تقاضا برای حضور در جشنواره امسال، محصول همین اقبال بین‌المللی بود.
وی افزود: فارغ از ترکیب آثار متقاضی، در ایام برگزاری جشنواره هم میزبان داوران و فیلمسازانی از بنگلادش، روسیه، چین، ترکیه، عراق، لهستان و سایر کشور هستیم که برای اسکان در هتل میزبان‌شان بوده‌ایم. در بخش مهمانان داخلی هم 57 مدیر دفتر دفاتر انجمن سینمای جوان را از سراسر کشور به تهران دعوت کرده‌ایم و در حال حاضر میزبان همه آن‌ها هستیم.
کریمی ادامه داد: در میان فیلمسازان راه‌یافته به بخش‌های مختلف جشنواره هم در حدود 80 فیلمسازان از سراسر کشور به تهران آمده‌اند که فرآیند میزبانی و اسکان آن‌ها در طول ایام برگزاری جشنواره، برقرار است. نزدیک به 30 نفر از عکاسان شهرستان‌ها که آثارشان به اولین جشنواره عکس تهران راه پیدا کرده است هم امروز مهمان جشنواره هستند.
عضو شورای اجرایی جشنواره عنوان کرد: خوشبختانه در این دوره توانسته‌‌ایم شاهد رشد چشم‌گیری در زمینه پذیرایی، اسکان و میزبانی از همه مهمانان جشنواره باشیم.
وی افزود: بسیاری از جوانان علاقه‌مند به سینما که وارد فضای سینمای جوان و دفاتر انجمن می‌شوند، آرزوی حضور در جشنواره تهران را در سر دارند. ما امروز هنرجویان و دانش‌آموختگان بسیاری از سراسر کشور داریم که شاید فیلمی هم در جشنواره نداشته باشند اما از شهرهای خود به تهران آمده‌اند تا بتوانند با جشنواره تهران همراه شوند. حتی مقدمات اسکان و حضور در پایتخت را هم خودشان تقبل کرده‌اند تا تنها بتوانند در جشنواره حضور داشته باشند.
کریمی در ادامه گفت: به‌واسطه اتفاقات متنوعی که در هر دوره از جشنواره برگزار می‌شود، حضور در این فضا برای بسیاری از علاقه‌مندان سینما و فیلمسازان انگیزه‌بخش است و این حضور زمینه‌ساز تعاملات و همکاری‌های بسیار جدی‌ای در ادامه مسیر فعالیت آن‌ها می‌شود. ما هم تلاش می‌کنیم بهترین شرایط را برای میزبانی از این گروه‌ها در طول ایام برگزاری جشنواره فراهم بیاوریم.
چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ۱۵:۲۲
کد خبر : ۵,۵۶۰
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید