دسته بندی:
۱۴۰۰/۱/۲ / ۲۰:۰۲
اشتراک گذاری پرینت

حسین انتظامی به تماشای فیلم «خون شد» نشست

رییس سازمان سینمایی: یکی از مراکزی که توجه خاص به رعایت دستورالعمل ها دارد سینما است


در دومین روز از سال 1400 حسین انتظامی با حضور در سینما ماندانا به تماشای فیلم سینمایی «خون شد» ساخته مسعود کیمیایی به عنوان یکی از فیلم‌های اکران نوروزی نشست.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، حسین انتظامی در حاشیه حضورش در سینما ماندانا گفت: سال جدید را به همه هموطنان تبریک می گویم و امیدوارم امسال سال دلخوشی برای همه باشد.

وی ادامه داد: امروز برای خداقوت و تشکر از کسانی که در سینماها مشغول هستند آمدم . در یک سال گذشته که بیماری کرونا فضای کشور را درگیر کرده بود انصافا یکی از مراکزی که توجه خاص به رعایت دستورالعمل ها داشت سینماها بودند و از این جهت زحمات همکارانمان در سینماهای سراسر کشور شایسته قدردانی است.


رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: در طول یکسال گذشته با وجود اینکه سینماها تقریبا نیمه فعال بودند ، رعایت دستورالعمل ها بسیار جدی مورد توجه سینماداران بود زیرا سلامت مردم برایشان اهمیت داشت و هیچ گزارشی در طول سال و در جشنواره فیلم فجر مبنی بر ابتلا به کرونا به دست ما نرسید این درحالی است که از جشنواره فیلم فجراستقبال وسیعی شد و خوشبختانه مخاطبان سینما به دلیل اینکه قشر فرهیخته ای هستند خودشان توجه داشتند و رعایت کردند و همکاران ما در سینماها هم مسئولانه به دستورالعمل‌های کرونایی توجه داشتند.

انتظامی افزود: اگر دنبال توسعه فرهنگی و انسانی هستیم همه ما باید تلاش کنیم مصرف فرهنگی تحت تأثیر پدیده‌های تحمیلی کاهش پیدا نکند. یکی از جلوه های مصرف فرهنگی درکنار کتاب و مطبوعات و تأتر و موسیقی، حوزه سینما است که می‌دانید سینمارفتن خود یک آیین است. 

رییس سازمان سینمایی گفت: به هموطنان اطمینان می‌دهم محیط سینما را امن بدانند و مجددا به همکارانم در سینماها تأکید می‌کنم با توجه به اینکه سلامت مردم موضوع مهمی است توجه ویژه ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سال سختی برای ملت ایران، همه صنوف و قشرها به ویژه حوزه سینما در تولید و اکران بود. آسیب هایی به این کسب و کار هم وارد شد البته سازمان سینمایی با اصلاح اعتبارات خود بخشی از این  آسیب ها را مرتفع کند اما واقعیت این است که به دلیل امکانات محدود آنطور که در شان سینما بود نتوانستیم ظاهر شویم و از این جهت از خانواده سینما عذرخواهی می کنیم.

انتظامی در پایان بیان داشت: فیلم های جدیدی برای اکران نوروزی به ناوگان نمایشی کشور پیوستند. از عزیزانی که به این چرخه برای اکران کمک کردند تشکر می کنم . ستاد کرونا مستقر در سازمان سینمایی مصوبه ای برای حمایت از این فیلم ها و سینماداران داشت تا زمینه تشویق آنها برای نمایش فراهم شود.    

در این دیدار محمدقاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران و مالک سینما ماندانا نیز با تبریک سال جدید به همه مردم و به ویژه مخاطبان سینما، گفت: از حضور رئیس سازمان سینمایی در سینما ماندانا که موجب دلگرمی کارکنان این مجموعه و کل سینما شدند، تشکر و قدردانی می کنم . 

وی ادامه داد: از مردم کشور به ویژه مخاطبان سینما که همیشه سینما را حمایت کردند تقاضا دارم سینما را تنها نگذارند زیرا همه پروتکل‌های بهداشتی در سینماها رعایت می شود و جای هیچ نگرانی وجود ندارد. سینما ها جای بسیار امنی هستند و در ابتدای شروع و بین سانس ها ضدعفونی کامل صورت می گیرد.

اشرفی یادآور شد:  امیدوارم پنج فیلمی که در سال جدید اکران شدند پرفروش باشند و موجب رونق اقتصادی سینماها شوند وخوشبین هستم که سینمای ایران بتواند جایگاه اصلی خود را پیدا کند.

لینک کوتاه
رییس سازمان سینمایی: یکی از مراکزی که توجه خاص به... https://cinemaorg.ir/n/05303e31
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر