دسته بندی:
۱۴۰۰/۳/۱۵ / ۱۱:۵۳
اشتراک گذاری پرینت

خبرهای تازه از جشنواره بین‌المللی فیلم کودک



مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد به‌زودی، فراخوان سی و چهارمین دوره از جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، هم‌زمان با فراخوان پنجمین دوره از المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان کشور، منتشر خواهد شد.


علیرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از آغاز سال جاری، چند جلسه با حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان برگزارشده تا ضمن مرور دستاوردهای جشنواره و المپیاد در سال ۱۳۹۹، ضعف‌ها و تجارت متفاوتی که در سال گذشته با برگزاری این رویداد در شرایط کرونایی داشتیم، بررسی شود و طبیعی است که متأثر از وضعیت ویروس کرونا و نحوه‌ی ارتباطات داخلی و بین‌المللی، برای برپایی این رویداد بین‌المللی در سال جاری برنامه‌ریزی شود.


مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی خبر داد که طی هفته‌ی جاری، مقررات و فراخوان سی و چهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان منتشر خواهد شد.


دبیر جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان یادآور شد: همکارانم در کارگروه تخصصی سینمای کودک و نوجوان بنیاد فارابی و دبیرخانه جشنواره فیلم کودک و المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان، از سال گذشته فعال بوده‌اند و با رصد آثار داخلی و خارجی و برگزاری جلسات نقد و بررسی تلاش کردند تا برنامه‌ریزی بهینه‌تری برای پویایی جریان تولید و اکران جشنواره‌ای سینمای کودک و نوجوان داشته باشند.


وی، به برپایی پنجمین دوره از المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان کشور هم‌زمان با جشنواره‌ی سی و چهارم فیلم کودک نیز اشاره کرد و گفت: فراخوان این دوره از المپیاد فیلم‌سازی نیز به‌زودی منتشر می‌شود.


تابش خاطرنشان کرد: سینمای کودک و نوجوان همیشه نیازمند توجه و حمایت بوده و هست و نهادهایی مثل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان صداوسیما، وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت کشور، شهرداری‌ها، استانداری‌ها، مرکز توسعه‌ی سینمای کودک و نوجوان و ... باید با حمایت‌های مادی و معنوی خود به ارتقای این ژانر مهم سینمایی کمک کنند.


به گزارش ایسنا، یازدهم خردادماه نیز محمد عیدی، معاون فرهنگی شهردار اصفهان و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در گفت‌وگو با ستاد خبری این جشنواره درباره‌ی امکان برگزاری فیزیکی این رویداد در سال جاری گفته بود: تجربه‌ی برگزاری آنلاین جشنواره کودک در سال گذشته، ارزشمند است و امسال هم امکان برگزاری فیزیکی جشنواره فیلم کودک در اصفهان همراه با بخش‌های آنلاین وجود دارد چرا که جشنواره‌های هنری وظیفه دارند در شرایط متفاوت،‌ پاسخگوی‌ نیاز مخاطبان خود باشند.



لینک کوتاه
خبرهای تازه از جشنواره بین‌المللی فیلم کودک https://cinemaorg.ir/n/1c1f435e
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر