دسته بندی:
۱۴۰۰/۳/۱۸ / ۰۹:۰۹
اشتراک گذاری پرینت

داوری بخش جلوه‌گاه شرق جشنواره جهانی فجر از نگاه مستانه مهاجر



مستانه مهاجر، عضو هیئت داوران بخش جلوه‌گاه شرق سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با بیان این‌که هر رویدادی در جهان منتقدان خودش را دارد، بهترین پاسخ به منتقدان برگزاری جشنواره جهانی را قرار گرفتن نام این جشنواره در فهرست جشنواره‌های فیاپف دانست.

به گزارش ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، مستانه مهاجر تهیه‌کننده، کارگردان و تدوینگر مطرح کشورمان که امسال به همراه چهار سینماگر بین‌المللی دیگر، در هیئت داوران بخش جلوه‌گاه شرق جشنواره حضور داشت، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ستاد خبری این رویداد، درباره کیفیت فیلم‌های حاضر در این بخش از جشنواره بیان کرد: فیلم‌ها در این بخش خیلی سطح بالایی داشتند و انتخاب آن‌ها کاملاً درست بود. البته من چون سال‌های قبل، به‌عنوان تماشاگر؛ جشنواره جهانی را پیگیری می‌کردم و فیلم‌ها را می‌دیدم، انتظار همین کیفیت را از فیلم‌های بخش مسابقه داشتم.

او در این رابطه که چه المان‌هایی در انتخاب نفرات و آثار برگزیده جشنواره تاثیرگذار بود، عنوان کرد: مسلماً المان‌های مختلفی برای این‌که یک فیلم شما را تحت تاثیر قرار دهد، وجود دارد. مثلاً بهترین فیلم بخش ما، «سیارک» ساخته مهدی حسینی‌وند بود که کاملاً با دقت، ساخته شده بود و تماشای آن واقعاً حالم را خوب کرد. باید اعتراف کنم در سال‌های اخیر، در سینمای ایران با چنین فیلمی مواجه نشده بودم.

او افزود: این فیلم برای من تداعی‌کننده شازده کوچولو بود و تلاش یک خانواده محروم را خیلی زیبا به تصویر کشیده بود، پلان‌های زیبا، روایت درست و بازی‌های خوب، همه در کنار هم، هیئت داوران را مجاب کرد که «سیارک» را انتخاب کنند. این فیلم با اکثریت آرا انتخاب شد و همه داوران به آن رای دادند.

مهاجر درخصوص فیلم «صحنه‌زنی» که جایزه بهترین کارگردانی را در این بخش گرفت، نیز بیان کرد: حالا که جشنواره تمام شده، با خیال راحت می‌توانم راجع به آن صحبت کنم و باید بگویم که این فیلم، بازی‌های درخشانی داشت. موسیقی خوب، فیلمبرداری عالی و کارگردانی دقیق که حتی می‌توانست جوایز دیگری هم بگیرد.

عضو هیئت داوران بخش جلوه‌گاه شرق سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ادامه داد: به‌نظرم بهرام افشاری، مهتاب کرامتی و لیندا کیانی در این فیلم خیلی خوب بازی کرده بودند و مجید صالحی هم بی‌نظیر بود. من به همه گروه بازیگران این فیلم وعوامل سازنده آن تبریک می‌گویم و باید بگویم جایزه بهترین کارگردانی هم با اتفاق آرا به این فیلم تعلق گرفت. در بین فیلم‌های خارجی هم «۲۰۰ متر» که جایزه فیلم‌نامه را گرفت، فیلم خوبی بود و سناریو درجه‌یک بی‌نقصی داشت.

او در مورد نحوه ارتباط گرفتن با دیگر داوران این بخش گفت: مدل ارتباطی‌مان با داوران دیگر به صورت آنلاین بود. همه ما در گروهی حضور داشتیم که هم‌زمان با هم در آن حاضر می‌شدیم، با هم ارتباط برقرار می‌کردیم و ایده‌هایمان را مطرح می‌کردیم. خوشبختانه، داوارن این بخش نگاه نزدیکی به هم داشتند.

مستانه مهاجر در انتها، در پاسخ به منتقدان برگزاری جشنواره جهانی فجر عنوان کرد: هر رویدادی در دنیا، منتقدان خودش را دارد و نباید به این نقدها زیاد توجه کرد. موضوع مهم این است که جایگاه این جشنواره در جهان تثبیت شد و همه می‌دانند که بی‌دلیل یک جشنواره در جهان، به این جایگاه نمی‌رسد. در پاسخ به این نظرات و اعتراضات، فقط یک جمله می‌گویم، این جشنواره در فهرست جشنواره‌های الف مورد تأیید فیاپف به ثبت رسید؛ همین و تمام.

سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران، برگزار شد.

لینک کوتاه
داوری بخش جلوه‌گاه شرق جشنواره جهانی فجر از نگاه م... https://cinemaorg.ir/n/40ac3517
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر