دسته بندی:
۱۴۰۰/۴/۲۴ / ۱۵:۰۰
اشتراک گذاری پرینت

نمایش فیلم های کیارستمی در مسکو

فیلم های عباس کیارستمی کارگردان فقید و نام آور ایرانی در مسکو در برنامه ای به نام «رترواسپکتیو» به نمایش در می آید.

آثار تهیه شده به کارگردانی کیارستمی در سینمای تابستانی گاراژ اسکرین در مسکو نمایش داده می شود و در چارچوب این برنامه علاوه بر چندین فیلم کیارستمی، در مورد فرهنگ و هنر ایران و چندین کارگردان شهیر ایرانی نیز گفت و گو می شود.

برنامه رترواسپکتیو ایرانی با سخنان ماکسیم الونتسف ایرانشناس روس گشایش یافت که در آن سیر تحولی و تکامل و پیشرفت های سینما، فرهنگ و نیز سیاست ایران در نیمه دوم قرن بیستم و تحولات پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تشریح کرد.

 انتظار می رود در چارچوب برنامه رترواسپکتیو، روز ۲۴ ماه جولای (۲ مرداد) یوگنی گوسیاتینسکی کارشناس فرهنگی روس، درباره آثار هنری کیارستمی و شماره آخر نشریه فرهنگی روسی «ایسکوستوا کینو» که به نقد و معرفی فیلم های این کارگردان نام آور ایرانی اختصاص یافته است، بپردازد.

 روز چهارم ماه اوت (۱۳ مرداد) هم کتاب ژان لوک نانسی فیلسوف فرانسوی با نام «واقعیت فیلم:عباس کیارستمی» معرفی خواهد شد.

لیلا لاهوتی و یوگنی نیکیتنکو دو ایرانشناس نیز روز ۲۸ ماه اوت (۶ شهریور) در مورد جایگاه شعر و ادب در فرهنگ ایران سخن خواهند گفت و شعرهایی از کیارستمی و برخی دیگر را قرائت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «گاراژ اسکرین» برنامه رترواسپکتیو ویژه کیارستمی در سینمای تابستانی گاراژ اسکرین «Garage Screen» در مسکو تا روز هشتم سپتامبر (۱۶ شهریور) دایر خواهد بود. 


نمایش فیلم های کیارستمی در مسکو

در حاشیه نمایش آثار کیارستمی، برنامه هایی با موضوع بررسی فرهنگ و تاریخ ایران نیز برگزار می شود.

عبّاس کیارستمی کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوین‌گر، عکاس، تهیه‌کننده، گرافیست، کارگردان هنری، نویسنده و نقاش فقید ایرانی بود.

او فیلم‌سازی تأثیرگذار در سینمای جهان به‌شمار می‌آمد و آثار وی همچنان با استقبال فراوان ناقدان، داوران، کارگردانان، فستیوال‌ها و بنیادهای فرهنگی و هنری جهان روبه‌رو شده‌است.

کیارستمی از سال ۱۹۷۰ میلادی در کارِ سینما شروع به فعالیت کرد و بیش از ۴۰ فیلم سینمایی، کوتاه و مستند ساخت. از مهم‌ترین کارهایش می‌توان به: سه‌گانه کوکر، کلوزآپ (۱۹۹۰)، طعم گیلاس (۱۹۹۷)، و باد ما را خواهد برد (۱۹۹۹) اشاره کرد. او در دوره پایانی کارش به فیلم‌سازی بیرون از ایران روی آورد که حاصلش فیلم‌هایی مانند کپی برابر اصل (۲۰۱۰) و مثل یک عاشق (۲۰۱۲) بود.


منبع: ایرنا

لینک کوتاه
نمایش فیلم های کیارستمی در مسکو https://cinemaorg.ir/n/ff861805
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر