دسته بندی:
۱۴۰۰/۴/۲۶ / ۱۲:۲۴
اشتراک گذاری پرینت

«زنگ تفریح» آغازگر جشنواره بین‌المللی «ایسکیا گلوبال»


فیلم کوتاه «زنگ تفریح» به‌کارگردانی نوید نیکخواه‌آزاد به بخش رسمی آثار کوتاه داستانی نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «ایسکیا گلوبال» در ایتالیا راه یافت.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، جشنواره بین‌المللی ایسکیا گلوبال «Ischia Global Film Festival» 13 جولای فهرست رسمی فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه نوزدهمین دوره خود را رسما اعلام کرد و فیلم کوتاه «زنگ تفریح» به‌کارگردانی نوید نیکخواه‌آزاد از ایران در بخش آثار کوتاه داستانی این جشنواره رقابت خواهد کرد. «زنگ تفریح»، بیست و هفتم تیرماه، در روز گشایش جشنواره به نمایش در می‌آید.

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» به‌نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوید نیکخواه‌‍آزاد، برگرفته از ماجرای «دختر آبی» است و قصه‌‌ی یک دختر دبیرستانیِ یاغی را روایت می‌کند که می‌خواهد در طول زنگ تفریح و با کمکِ سه دوست خود مخفیانه از مدرسه خارج شود و برای تماشای مسابقه‌ی فوتبال تیم مورد علاقه‌اش به ورزشگاه آزادی برود.

جشنواره بین‌المللی «ایسکیا گلوبال» با هدف اعطای جایزه هنری به آثار درون‌مرزی و بین‌المللی که بر ارزش سینمای ایتالیا و سینما خارج از مرزهای ایتالیا افزوده‌اند، متولد شد. آثاری که به معرفی جغرافیای جهان خود، و واقعیت انسانی، تاریخی و اجتماعیِ زنده در آن می‌پردازد. مخاطب سینما می‌تواند به طور مستقیم با فرهنگ، سنت و زیبایی‌های جامعه از طریق این آثار ارتباط حسی مستقیم برقرار کند. از دیگر اهداف جشنواره «ایسکیا گلوبال» واکاوی، تجزیه و تحلیل سینمای بین‌الملل در ارتباط با پدیده‌ی گردشگری در سینما است.

«زنگ تفریح» که بیش از 25 حضور جهانی را پشت سر گذاشته، در جشنواره‌های شاخص مورد تأیید آکادمی اسکار از جمله جشنواره فیلم کوتاه ازمیر و جشنواره سینه لبو شیلی حضور داشته و از افتخارات آن می‌توان به کسب جایزه بهترین بازیگر از سی و سومین دوره جشنواره دانشجویی «Living Skies» کانادا، جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی از هجدهمین جشنواره «آکسفورد» آمریکا و جایزه بهترین فیلم داستانی از بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم «جانز هاپکینز» در آمریکا اشاره کرد.

موژان کردی، ریحانه نبی‌یان، نیلوفر شکوهی‌نیا و غزل خلیلی بازیگران این فیلم کوتاه هستند. این فیلم کوتاه محصول «شمید فیلم» است. پخش جهانی «زنگ تفریح» بر عهده شرکت اسپانیایی «FeelSales» است.

نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «ایسکیا گلوبال» «Ischia Global Film Festival» به‌علت پاندمی کرونا از 27 تیر تا سوم مرداد (25-18 ژوئیه) به صورت مجازی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه
«زنگ تفریح» آغازگر جشنواره بین‌المللی «ایسکیا گلوب... https://cinemaorg.ir/n/f028480b
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر