دسته بندی:
۱۴۰۰/۵/۱۶ / ۱۲:۱۷
اشتراک گذاری پرینت

طرح حمایت تابستانه از اکران و سینماها


در آخرین جلسه کارگروه بررسی آسیب های کرونا در سینما حمایت های جدید به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری در این جلسه مقرر شد؛ هرفیلم جدید مورد تایید شورای صنفی نمایش که به چرخه اکران وارد شود و حداقل ۴ هفته، روی پرده باشد مبلغ صد میلیون تومان به شرکت پخش ( برای آماده سازی اکران) و به ازای فروش هر ۳۰۰ میلیون تومان، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به مالکان فیلم پرداخت می شود. اعتبار این طرح از30خرداد تا ۱۵ مهر ماه ۱4۰۰ است.

همچنین حمایت از سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم‌های با موضوع دفاع مقدس یا مخاطب کودک که دربازه زمانی فوق به چرخه اکران وارد شوند به شرح زیر است:

معادل 2 درصد تعداد صندلی‌های هر سئانس براساس سهم سینمادار از قیمت خالص بلیت سینما (در روزهایی که حداقل 3سانس از فیلم مورد نظر در سمفا تعریف شده باشد)

جبران بخشی از ضررهای ناشی از کرونا و جلوگیری از بیکاری کارکنان سینماهای بخش خصوصی دیگر مصوبه کارگروه بود که به تشخیص شورای تخصصی ذیربط متشکل از مدیرکل دفتر نظارت بر نمایش و‌ نمایندگان موسسه سینما شهر و انجمن سینماداران خواهد بود.

شاخص یا مدارک لازم؛لیست بیمه، نسبت سالن‌های فعال به کل سالن‌های سینما، پایین بودن میزان فروش، تعداد سینما در شهر یا منطقه است.

در این جلسه که با ریاست حسین انتظامی برگزار شده بود، سعید رجبی فروتن، رمضانعلی حیدری خلیلی، محمد رحمتی، سید حسین سید زاده ، منوچهر شاهسواری، سید غلامرضا موسوی ، مرتضی شایسته ،محمد قاصد اشرفی، محمد رضا فرجی و مسعود نجفی حضور داشتند.


اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر