دسته بندی:
۱۴۰۰/۶/۲۸ / ۱۰:۴۹
اشتراک گذاری پرینت

زیان دهی نیمی از سینماهای مستقل بریتانیا



اداره سینمای مستقل بریتانیا اعلام کرد که ۴۷ درصد از سالن های سینمای این مجموعه در نتیجه تاثیرات منفی ناشی از شیوع کرونا با زیان دهی به فعالیت خود ادامه می دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، از میان سینماهایی که در این مطالعه مورد بررسی و نظرسنجی قرار گرفتند، ۳۱ درصد از صاحبان این سینماها مطمئن نیستند تا چه مدتی می توانند با این شرایط زیان دهی به فعالیت خود ادامه دهند، ۲۴ درصد اعلام کرده اند که ناگزیر به کاهش پرسنل هستند، ۳۸ درصد از این سینماداران اظهار کرده اند که نیازمند حمایت مالی برای جبران از دست دادن درآمدها هستند و ۱۵ درصد از سینماها نیز هنوز بازگشایی نشده اند.

در این مطالعه با عنوان «تاثیر ادامه دار کووید» که از تاریخ ۲۳ تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۱ و با نظرسنجی از ۱۳۳ سینمادار مستقل در بریتانیا انجام شده، آمده است: «سینماها در تلاش برای ایجاد توازن میان ایجاد شرایطی ایمن برای مخاطبان از جمله فاصله گذاری اجتماعی و اداره منطقی و به صرفه سینماها هستند. ۵۵ درصد از سینماها همچنان با تمهیداتی چون فاصله گذاری اجتماعی فعال هستند و ۴۳ درصد از سینماها نیز با نیمی از ظرفیت خود از مخاطبان میزبانی می کنند».

همچنین ۸۱ درصد از سینماها، عدم بازگشت اطمینان مخاطبان و کاهش حضور مردم در سینماها رابه عنوان نگرانی ها اصلی خود مطرح کرده اند، ۳۴ درصد از سینماهای مستقل بریتانیا اعلام کرده اند برای به دست آوردن فیلم برای نمایش با چالش هایی رو به رو هستند و ۵۶ درصد از سینماها نیز نسبت به اکران آثار مطمئن نیستند و به دست آوردن محتوای مناسب برای نمایش را به عنوان دغدغه اصلی خود مطرح کرده اند.

نکته مثبت این گزارش نیز افزایش ۲۱ درصدی سینماهایی در بریتانیاست که تا کنون تعداد بیشتری از آثار مستقل را به نمایش می گذارند. 

لینک کوتاه
زیان دهی نیمی از سینماهای مستقل بریتانیا https://cinemaorg.ir/n/17ad8843
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر