دسته بندی:
۱۴۰۰/۶/۳۱ / ۱۳:۱۳
اشتراک گذاری پرینت

با عنوان «سینما و دفاع مقدس» به صورت نسخه دیجیتال؛

شماره 86 و 87 فصلنامه سینمایی فارابی منتشر شد

شماره 86 و 87 فصلنامه سینمایی فارابی (زمستان 1399 و بهار 1400) با عنوان «سینما و دفاع مقدس» به صورت دیجیتال منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، شماره 86 و 87 فصلنامه سینمایی فارابی با عنوان «سینما و دفاع مقدس» (در دو مجلد) به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی و مدیر مسئولی «علیرضا تابش»، زیر نظر «حبیب ایل‌بیگی» منتشر شد و علاقه‌مندان می‌توانند نسخه PDF این دو شماره از فصلنامه (زمستان 1399 و بهار 1400) را از سایت طاقچه خریداری کنند.

بر اساس این خبر، شماره شماره 86 فصلنامه سینمایی فارابی، زمستان 1399 با عنوان سینما و دفاع مقدس- مروری بر آثار دهه‌ نود (جلد 1) در 208 صفحه و شماره 87 این فصلنامه بهار 1400 با عنوان سینما و دفاع مقدس- مروری بر آثار دهه‌ نود (جلد 2) در 220 صفحه منتشر شده است.

گفت‌وگو با «محمدعلی باشه‌آهنگر» به همراه یک سکانس از فیلمنامه «سرو زیر آب»، گفت‌وگو با «مهدی جعفری» به همراه بخشی از کتاب «آن بیست و سه نفر» و یک سکانس از فیلمنامه «یدو»، گفت‌وگو با «نرگس آبیار» به همراه بخشی از کتاب «شیار143»، گفت‌وگو با «نصرت‌الله صمدزاده» درباره کتابخانه تخصصی جنگ از جمله مطالب ویژه این دو مجلد به شمار می‌رود. همچنین در این دو شماره، علاوه بر مقالات تخصصی، فیلمشناخت دفاع مقدس در دهه نود و بخش انگلیسی قابل دسترسی علاقه‌مندان است.

فصلنامه سینمایی فارابی، که نخستین شماره آن در سال 1367 منتشر شد، از تابستان 1398 با نسخه کاغذی خداحافظی کرد و شماره 84 به عنوان آخرین شماره کاغذی فصلنامه سینمایی فارابی منتشر شد و از این پس «فصلنامه سینمایی فارابی» و برخی از آثار این انتشارات در این سامانه طاقچه برای مخاطبان ارائه خواهد شد.

با توجه به تغییر روش انتشار از مجلد کاغذی به نسخه PDF و عرضه برخط، فصلنامه سینمایی فارابی از طریق سامانه فروشگاه برخط طاقچه به آدرس www.taaghche.com قابل خریداری است.

طاقچه یک فروشگاه برخط (آنلاین) کتاب الکترونیکی است که گنجینه‌ای از کتاب‌های الکترونیک، صوتی، پی‌دی‌اف، مجله و روزنامه دارد. طاقچه این کتاب‌ها را با همکاری ناشران و با رعایت حق تکثیر، به صورت قانونی روی اپلیکیشن و سایت منتشر می‌کند.

لینک کوتاه
شماره 86 و 87 فصلنامه سینمایی فارابی منتشر شد https://cinemaorg.ir/n/4d890aee
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر