دسته بندی:
۱۴۰۰/۶/۳۱ / ۱۳:۲۷
اشتراک گذاری پرینت

یک جایزه بین‌المللی برای «خورشید آسمان، خورشید کاشی»



انیمیشن «خورشید آسمان، خورشید کاشی» ساخته زیبا ارژنگ و از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از بیست و هفتمین جشنواره جهانی گدای طلایی( film festival Golden baggar ) اسلواکی جایزه گرفت.

به گزارش ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، جایزه هئیت داواران بیست و هفتمین جشنواره جهانی گدای طلایی به عنوان بهترین انیمیشن برای کودکان به انیمیشن «خورشید آسمان، خورشید کاشی» تعلق گرفت.

جشنواره جهانی گدای طلایی مهمترین و بزرگ‌ترین رویداد سالانه در تلویزیون محلی اروپاست و درحال حاضر جایزه اصلی این جشنواره یک جایزه معتبر برای شناسایی نویسندگان و تهیه‌کنندگان جوان و مستقل در دنیا به حساب می‌آید.

جشنواره بين المللي تلويزيون محلي اسلواكي تنها جشنواره بين المللي در نوع خود در اروپا است و يكي از مهمترين رويدادهاي رسانه است كه در اسلواكي برگزار مي‌شود.

اين جشنواره از همكاري و همياري سازندگان برنامه‌هاي تلويزيوني و آثار صوتي تصويري پشتيباني مي كند و باعث تقويت ابزارهاي سمعي بصري بيان شده و همزمان، يكي از مهمترين ابزارهاي ارائه فيلم و توليدات رسانه‌اي اسلواك از طريق كانال‌هاي محلي در اروپا و خارج از مرزهاي آن است.

 بیست و هفتمین جشنواره تلویزیون اسلواکی به علت شیوع ویروس کرونا در تاریخ 26 و 27 شهریور ماه در شهر کوشیتسه، دومین شهر اسلواکی به صورت مجازی برگزار شد.

«خورشید آسمان، خورشید کاشی» داستان مردمی را روایت می‌کند که روی یک دیوار کاشی‌کاری شده زندگی می‌کنند و درگیر جنگی ناخواسته شده‌اند. آن‌ها براثر شدت انفجار و بمباران خورشید آسمانشان را از دست داده‌اند و شهر و روزگارشان تاریک و سیاه شده است. آن‌ها درمی‌یابند با همدلی و همکاری هم می‌توانند خورشید جدیدی برای آسمان شهرشان بسازند و به خرد جمعی که نور و روشنایی است برسند.

این انیمیشن پیش از این موفق به دریافت جایزه بهترین انیمیشن دهمین جشنواره Tracce cinematografiche film fest ایتالیا شده و در سی و پنجمین جشنواره واشنگتن دی سی امریکا، سی و هفتمین جشنواره کارتون کلاب ایتالیا، بیست و چهارمین جشنواره جهانی فیلم SIFF امریکا، بیستمین جشنواره انیمه آرته برزیل، شانزدهمین جشنواره جهانی آنیمه فست آتن، پانزدهمین جشنواره فیلم ریور ایتالیا، چهاردهمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان بنگلادش، نهمین جشنواره هنرهای زیبا امریکا و در ششمین جشنواره انیمیشن فلوریدا ، ششمین جشنواره زنان امریکا و ...حضور داشته است.

عوامل تولید انیمیشن «خورشید آسمان، خورشید کاشی» عبارتند از: کارگردان، انیماتور و تهیه‌کننده: زیبا ارژنگ، تدوینگر: بنیامین قچاق، صدابردار و صداگذار: علی علی‌دوستی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.


لینک کوتاه
یک جایزه بین‌المللی برای «خورشید آسمان، خورشید کاش... https://cinemaorg.ir/n/aefabbfb
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر