دسته بندی:
۱۴۰۰/۸/۲۴ / ۱۴:۳۹
اشتراک گذاری پرینت

رئیس سازمان سینمایی خبر داد:

اختصاص کمک هزینه به سینماهای فعال/ سینماها از مهم ترین مراکز تفریحی و فرهنگی خانواده است



رئیس سازمان سینمایی از حمایت و کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سالن‌های سینمایی فعال خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی با بیان اینکه سالن های سینماها از مهم ترین مراکز تفریحی و فرهنگی خانواده است، گفت: در پی درخواست سینماداران و بررسی آسیب‌های ناشی از کرونا در جلسه‌ای که شب گذشته با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص بررسی مشکلات حوزه سینماداری داشتیم موافقت شد تا به سینماهایی که فعالیت مستمر دارند کمک شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی هفته های اخیر سالن های سینما از رونق خوبی برخوردار شدند و استقبال خوبی از سوی مردم و خانواده ها صورت گرفته است. این تصمیم هم در جهت تشویق بیشتر و رونق سالن‌های سینما و کمک به سالن های کم توان گرفته شده که مشروط به استمرار فعالیت آن‌هاست.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه فعالیت این مراکز نیاز است مستمر و بی وقفه باشد اضافه کرد: مدیران سینماها از استقبال مردم از فیلم ها راضی هستند و این اتفاق پویشی را در جامعه رقم زده است . از همکاران سینمایی می خواهیم که به فعالیت خود همراه با اجرای پروتکل های بهداشتی ادامه دهند و از زحماتشان سپاسگزاریم.

به گفته وی، برخی سینماها به دلیل درآمد پایین و ناتوانی توانایی در تامین هزینه ها و ... با مشکلاتی مواجه هستند که این کمک اندک برای آن ها پیش بینی شده است.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: سینماها به عنوان سرگرمی فرهنگی مهم خانواده ها باید در جذب مخاطب تلاش کنند. سعی کنیم نمایش فیلم‌ها در سینماها متنوع باشد و مخاطب بر اساس علاقمندی های خود فیلم‌ها را انتخاب کند. برنامه ریزی کنیم تا پاسخگوی همه سلایق و علایق مخاطبان باشیم. 

خزاعی ادامه داد: باید تلاش کنیم حضور خانواده‌ها در سالن‌های سینما مستمر و پررنگ تر از قبل شود.

اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر