دسته بندی:
۱۴۰۰/۹/۱ / ۱۲:۳۶
اشتراک گذاری پرینت

محمود گبرلو مطرح کرد: در انتظار بازخوردهای تحول بزرگ مدیریتی در جشنواره چهلم




تهیه‌کننده و مجری سابق برنامه هفت گفت: سیاست‌گذاری‌های کلان انقلاب فرهنگی، بهترین فرصت برای حضور و فعالیت جوانان مستعد در سینما است.

 «محمود گبرلو» منتقد و کارشناس فرهنگی با اشاره به بازنگری سیاست‌های کلان جشنواره، گفت: جشنواره فیلم فجر به عنوان مبدا سینمای ایران همیشه باری سنگین را متحمل می‌شود و امیدها، بلوغ استعداد‌ها، شروع جریانات فکری در سینما و... در جشنواره فیلم فجر شکل می‌گیرد. در تمام سال‌هایی که در جشنواره فیلم فجر حضور داشته‌ام شاهد حضور استعدادهایی بوده‌ام که در همین جشنواره شکل گرفته بود.
گبرلو ادامه داد: با روی کار آمدن دولت جدید و شکل‌گیری کابینه‌اش سوالات بسیاری در ذهن اهالی سینما ایجاد شده است. رئیس وقت سازمان سینمایی دو جشنواره ملی و بین‌الملل را باهم ادغام کرد و همه ما منتظر بازخوردهای این تحول بزرگ در این جشنواره هستیم.
این منتقد با اشاره به اینکه سینماگران از تیم مدیریتی جدید سینما مطالباتی دارند، توضیح داد: دولت جدید با شعار و محور قول‌هایی داده است و باید زمینه حضور استعدادهای جوان و به کارگیری درست نیروهای ماهر را برای پیشرفت هرچه بهتر سینما ایجاد کند. زمانی که از انقلاب فرهنگی حرف می‌زنیم، همین موضوع یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه شود و  فرصتی برای حضور جوانان در این عرصه ایجاد کنیم.
این منتقد درباره برنامه‌ریزی برای تقویت و بازسازی سینمای انقلابی با رویکرد خانواده بیان کرد: سینمای انقلابی دارای ویژگی‌های خاص خودش است. در وهله اول باید این را مشخص کنیم که هدف از ایجاد سینمای انقلابی به چه منظور است. اگر برای سینمای انقلابی چیزی جز ایجاد فرصت برای رشد تمام افکار انتظار داریم باید بگویم راه را اشتباه رفته‌ایم.
 مجری و تهیه‌کننده سابق برنامه «هفت» در پایان  گفت: مدیران وقت سینمایی باید موضع خودشان را در برابر تمامی سینماگران مشخص کنند، اینکه به اسم سینمای انقلابی در راستای حفظ و صیانت خانواده بخواهیم جلوی ساخت برخی از آثار را که بیانگر بعضی مشکلات و ناهنجاری ها هستند، بگیریم، اشتباه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه
محمود گبرلو مطرح کرد: در انتظار بازخوردهای تحول بز... https://cinemaorg.ir/n/57d7cdd6
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر