دسته بندی:
۱۴۰۰/۱۰/۲۲ / ۱۴:۳۳
اشتراک گذاری پرینت

خزاعی رئیس سازمان سینمایی خبر داد:

برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر در ٣١ استان کشور



به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر،«محمد خزاعی» معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: چهلمین جشنواره فیلم فجر بعد از رکود سینما در دوران کرونا در تمام استان‌های ایران به طور همزمان برگزار می‌شود.
او اظهار داشت: این کار در راستای عدالت فرهنگی و هنری و تمرکززدایی صورت می گیرد.
«محمد خزاعی» متذکر شد: شایسته است که در تمام مناطق ایران جوانان حامی سینما هم، تماشاگر مهم‌ترین اتفاق سینمایی کشور باشند و این امر باعث یک شور و نشاط ملی می شود. از این  رو سازمان سینمایی حامی اجرای این جریان خواهد بود و  حمایت مالی اکران فیلم‌ها را برعهده خواهد داشت.
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه کرونا باعث شده تا چرخ سینما کمی کندتر از قبل حرکت کند؛ توضیح داد: چهلمین جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار می‌شود که سینما آسیب دیده این جریان است و به همین دلیل سازمان سینمایی تصمیم گرفته است با برگزاری سراسری جشنواره در سطح استان‌های کشور، شور و شوق را در جامعه بار دیگر تقویت کند. ضمن اینکه جوانان مشتاق بسیاری در شهرهای مختلف ایران حضور دارند که به سینما علاقه‌مند هستند و این امر باعث می‌شود تا آن‌ها نیز در این رویداد مهم سینمایی شرکت کنند و از این فضا استفاده کنند.
وی خاطرنشان ساخت: چتر فجر باید بر فراز کل سینما گسترده باشد و از آن جایی که این جشنواره به مثابه یک رویداد اجتماعی در دل جشن های دهه مبارکه فجر قلمداد می شود لازم است مردم در شهرهای مختلف کشور و به صورت ویژه تر، همه خانواده سینما با سلایق مختلف را در بر بگیرد.
به گفته وی، جشنواره فیلم فجر صرفا یک جشنواره سینمایی نیست بلکه رویدادی فرهنگی است و باید با نگاهی عدالت محور اثرات و دستاوردهای آن شامل کل جامعه شود.
خزاعی با اشاره به ضرورت رونق سینماها و نشاط عمومی جامعه و استقبال مردم از سینماها خاطرنشان ساخت: جشنواره چهلم باید سرآغازی باشد برای دوره‌ای جدید در سینما و شاهد سیر تحولات ساختاری در سینما باشیم و سینما را بیش از پیش در سبد استفاده خانواده‌ها و جامعه ببینیم.
چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی از 12 تا 22 بهمن به دبیری «مسعود نقاش‌زاده» برگزار خواهد شد.

اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر