دسته بندی:
۱۴۰۰/۱۰/۲۷ / ۱۳:۰۷
اشتراک گذاری پرینت

«گذشته» به جشنواره فیلم فجر می‌رود


انیمیشن «گذشته» به کارگردانی حمید محمدی از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تنها انیمیشنی است که در بخش آثار کوتاه چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، بر اساس گاه شمار جشنواره فیلم فجر، هیات انتخاب بخش سینمای کوتاه چهلمین جشنواره فیلم فجر، اسامی آثار این بخش را به شرح زیر اعلام کرد:

بر این اساس فیلم‌های کوتاه داستانی «آهو» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «مهسا رضوی» ، «ارفاق» به کارگردانی «رضا نجاتی» و تهیه‌کنندگی «سولماز وزیرزاده»، «تابوت» به کارگردانی «اکبرزارع» و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران - دفتر تبریز، اکبرزارع»، «گذشته» به کارگردانی «حمید محمدی» و تهیه‌کنندگی «حمید محمدی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی»، «گوزن» به کارگردانی «هادی بابایی‌فر» و تهیه‌کنندگی «هادی بابایی‌فر و محمود غفاری»، «لئو» به‌کارگردانی «محمدمعین روح‌الامینی» و تهیه‌کنندگی «محمدمعین روح‌الامینی و انجمن سینمای جوانان ایران (دفتر کاشان)»، «ماجان» به کارگردانی «فردین انصاری» و تهیه‌کنندگی «انجمن سینمای جوانان، بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)»، «هاجرو» به کارگردانی «افشین اخلاقی‌فیض‌آثار» و تهیه‌کنندگی «افشین اخلاقی‌فیض‌آثار و انجمن سینمای جوانان»، «هرگز، گاهی، شاید» به کارگردانی «شادی کرم‌رودی» و تهیه‌کنندگی «آرین وزیردفتری»، «ویار» به کارگردانی «حورا طباطبائی» و تهیه‌کنندگی «حورا طباطبائی و انجمن سینمای جوانان» در این بخش به رقابت می‌پردازند.


«گذشته» درباره نویسنده‌ای است که در دهه چهل شمسی زندگی می‌کند، او مورد آزار ماموران حکومتی قرار می‌گیرد و نمی تواند به نوشتن ادامه دهد. فیلم داستان مواجهه او با این ترس است. «گذشته» حدود هفت دقیقه است، فضایی سورئال دارد و روایت بین زمان حال و گذشته در حرکت است.
 

دکتر احمدرضا معتمدی، دانش اقباشاوی و حامد جعفری اعضای هیٲت انتخاب بخش سینمای کوتاه چهلمین جشنواره فیلم فجر بودند. چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲تا ۲۲ بهمن  به دبیری مسعود نقاش‌زاده برگزار خواهد شد.

اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر