دسته بندی:
۱۴۰۱/۲/۲۴ / ۱۴:۲۶
اشتراک گذاری پرینت

«چرا من کولبرم؟» روایتی از کولبران در پاوه



مستند «چرا من کولبرم؟» به کارگردانی آرتان فتح‌الهی روایتی از زندگی جوانانی است که در سودای خوشبختی به کولبری روی می‌آورند.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، آرتان فتح‌الهی گفت: برای ما که در کرمانشاه و منطقه پاوه زندگی می‌کنیم، کولبری یکی از پدیده‌های تلخ و رایج است. در مستند «من چرا کولبرم؟» کوشیدم همراه با کولبران منطقه پاوه و اورامانات باشم و زندگی، مشقاتی که تحمل می‌کنند و دشواری این حرفه را به تصویر بکشم.

فتح‌الهی ادامه داد: پارسال پیش تولید را شروع کردم و در مقاطع زمانی مختلف تصویربرداری انجام شد. روایت ما در «من چرا کولبرم؟» فارغ از احساسات، و واقع گرایانه است. به دلیل زندگی در پاوه، همواره وضعیت جوانانی که به امید زندگی بهتر به این حرفه روی آورده اند مشاهده کرده‌ام، در میان دوستان و خانواده‌ام افرادی بوده اند که به دلیل مشکلات مالی، درگیر این موضوع شده‌اند. این مستند، بخشی از مسائلی که به گسترش کولبری و پیامدهای آن می‌انجامد به تصویر می‌کشد.

کارگردانی و تصویربرداری «چرا من کولبرم؟» را آرتان فتح الهی انجام داده، آراس فتحی دستیار تصویربردار و سودابه فتحی دستیار صدا در این مستند است که ممکن است نامش تغییر کند. «چرا من کولبرم» محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.

لینک کوتاه
«چرا من کولبرم؟» روایتی از کولبران در پاوه https://cinemaorg.ir/n/c5db116f
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر