دسته بندی:
۱۴۰۱/۴/۷ / ۲۱:۰۵
اشتراک گذاری پرینت

در جلسه شورای راهبردی اکران مطرح شد:

توصیه به عدالت محوری به عنوان مبنای فعالیت شورا/ شورای صنفی نمایش مستقل عمل می‌کند

جلسه شورای راهبردی اکران با حضور رئیس سازمان سینمایی برگزار شد. 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی در این جلسه با اشاره به وظایف و ماموریت‌های شورای راهبردی عنوان کرد: شورای راهبردی نه قصدی برای دخالت در امور شورای صنفی نمایش دارد و نه در تعریف وظایف آن چنین چیزی دیده شده است، بنابراین، شورای صنفی باید با قدرت و تدبیر صحیح و حساب شده در جهت ایجاد عدالت در امر اکران و جذب حداکثری مخاطب و برنامه ریزی جدول زمانبندی نمایش فیلم‌ها و رونق سالن‌های سینما اقدام نماید و به عنوان یک شورای تخصصی و مشرف بر مسئله مهم اکران و مستقل است.

وی ضمن تشکر از همکاری صنوف سینمایی جهت تشکیل شورای صنفی نمایش و آرزوی موفقیت برای شورا تصریح کرد: شورای صنفی نمایش مستقل عمل می‌کند و قطعا، در راستای تقویت و ارتقای چرخه اکران، حمایت سازمان سینمایی را در کنار خود خواهد داشت. 

در ادامه همایون اسعدیان دبیر جدید شورای صنفی نمایش نیز نکاتی پیرامون ضرورت‌های اکران و لزوم نگاه واقع بینانه به شرایط جامعه و مخاطبین سینما با در نظر داشتن جذب مخاطب بیشتر مطرح کرد. 

وی با اشاره به ضرورت طراحی شیوه های جدید و خلاقانه اکران‌ در شرایط اجتماعی پساکرونا خاطرنشان ساخت: حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ فیلم پشت خط اکران هستند. همه اعضای شورای صنفی معتقدیم که در این وضعیت نمی‌توان به شیوه‌های قدیم و مثلا بر اساس کف فروش، فیلم‌ها را اکران کرد و باید راهکارهای جدید را متناسب با وضعیت بحرانی اکران و سینما در نظر بگیریم، چون به هر حال مردم در شرایط اقتصادی فعلی کمتر به سینما می روند و نیاز به یک عزم و همیاری عمومی است تا مردم دوباره به سمت سینما برگردند.

وی ادامه داد: این کار نمی‌تواند در حد یک شورای صنفی یا چند پخش‌کننده و تهیه‌کننده دنبال شود و به همکاری کلان سازمان سینمایی و نیز دیگر دستگاه‌های مرتبط نیاز دارد تا از راه حل‌هایی که ما به آن‌ها فکر کرده‌ایم حمایت کنند. ما در این مسیر به همراهی کامل صدا و سیما برای پخش تبلیغات تمامی فیلم‌ها نیاز داریم و هر آنچه را در شورا تایید شود، برای عملیاتی شدن و نجات وضعیت فعلی اکران، از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تلویزیون، شورای راهبردی اکران و نیز موسسه سینماشهر پیگیری می‌کنیم تا به این وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ی سینما آرامش دهیم.

دبیر شورای صنفی نمایش از ارائه یک بسته پیشنهادی جدید به شورای راهبردی خبر داد که با استقبال همه اعضای شورای راهبردی در راستای هم افزایی برای رونق و تقویت چرخه اکران و اقتصاد سینما قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، پیگیری و رایزنی جدی در خصوص تبلیغات فیلم های سینمایی بویژه از طریق تلویزیون و پلتفرم‌ها، برپایی جلسات هم افزایی و همفکری با مدیران ارشد سازمان آتش نشانی در خصوص بازرسی از سینماها و ایمن سازی سالن‌ها جهت تصمیم گیری برای مراقبت بیشتر از سالن‌ها و نحوه ایمن سازی حداکثری از جمله مصوبات این جلسه شورای راهبردی اکران بوده است. 

همچنین در این جلسه مقرر گردید طی فراخوان تخصصی بین جامعه سینمایی، طرح‌های کلان پیشنهادی برای ایجاد تغییر و تحول در سینما و شرایط و شیوه‌های اکران دریافت شود تا در کمیته تخصصی این شورا مورد ارزیابی و مطالعه و استفاده قرار گیرد.

لینک کوتاه
توصیه به عدالت محوری به عنوان مبنای فعالیت شورا/ ش... https://cinemaorg.ir/n/e923c912
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر