دسته بندی:
۱۴۰۱/۵/۵ / ۱۵:۲۰
اشتراک گذاری پرینت

جوایز فنی در «سینما‌حقیقت» ماند/ صدای مخالفان و موافقان شنیده شد

پس از برگزاری جلسه دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما‌حقیقت»، با نمایندگان صنوف و کارشناسان، جوایز فنی در بخش مسابقه ملی «سینماحقیقت» ماند.

به گزارش ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، سه‌شنبه ۴ مردادماه محمد حمیدی مقدم دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، میزبان تعدادی از نمایندگان صنوف، کارشناسان و متخصصان سینمای مستند بود.

در این جلسه، دلایل تغییر جوایز، تخصصی‌تر شدن شکل داوری، واگذار شدن جوایز تخصصی به صنوف سینمای مستند، و ضرورت استمرار حمایت‌ و نقش انگیزشی جشنواره «سینماحقیقت» از سینماگران مستند بحث و بررسی شد.

دبیر جشنواره و شورای برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» پس از جلسه دیروز و بررسی مجدد اعلام کرد جشنواره شانزدهم که آذرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد، در عنوان جوایز و داوری به شیوه گذشته وفادار می‌ماند.

همچنین با توجه به ضرورت بسترسازی بیشتر برای بحث و تبادل نظر درباره این موضوع و لزوم شنیدن صداهای موافق و مخالف صنوف مختلف، مستندسازان و کارشناسان، سلسله مباحث تخصصی و نظری با این موضوع برگزار خواهد شد و فرصت اظهار نظر و گپ و گفت موافقان و مخالفان این طرح برای مستندسازان، نمایندگان رسانه‌ها و کارشناسان فراهم می‌شود.

شورای برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، توسعه کیفیت سینمای مستند، استانداردسازی، توجه به الزامات ورود به دنیای تازه و نگاه تخصصی به رویدادهای جشنواره‌ای را هدف خود می‌داند و مصر است با برنامه ریزی و اجرای طرح‌های مختلف این هدف را محقق کند.

لینک کوتاه
جوایز فنی در «سینما‌حقیقت» ماند/ صدای مخالفان و مو... https://cinemaorg.ir/n/5251546b
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر