دسته بندی:
۱۴۰۱/۶/۳۰ / ۱۴:۱۹
اشتراک گذاری پرینت

جلسات شورای عالی سینما بزودی تشکیل می‌شود

وزیر ارشاد از اعلام احکام اعضای شورای عالی سینما و برگزاری جلسات آن به ریاست رئیس‌جمهور خبر داد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت، در جمع خبرنگاران گفت: امروز احکام شورای عالی سینما توسط آقای دکتر مخبر اعلام شد و ان‌شاءالله جلسه آن را در اسرع وقت برگزار می‌کنیم. مقرر شده که جلسات این شورا به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شود.

وی با اشاره به راهپیمایی اربعین امسال افزود: از دستگاه‌هایی که با موضوع اربعین همراه شدند تشکر می‌کنیم و بخش مهمی از کار در وزارت ارشاد و سازمان حج و زیارت در ایران و به ویژه در عراق انجام گرفت. این کار پر حجم با تشکیل کمیته‌های مخالفت در عراق دنبال شد.

اسماعیلی ادامه داد: ان‌شاءالله در مهرماه جلسه شورای ملی زیارت را برگزار کرده و برنامه‌ها برای اربعین سال آینده را در نظر می‌گیریم.

وی هم‌چنین درباره آخرین مهلت پیوستن به پنجره خدمات الکترونیک بیان کرد: وزارت ارشاد جزو موفق‌ترین دستگاه‌ها برای پیوستن به این درگاه بوده و پیش‌بینی دولت وارد شدن دستگاه‌ها تا پایان تابستان بود و ان شاءالله در مدت بعدی این اتفاق خواهد افتاد.

وزیر ارشاد درباره درگذشت مهسا امینی گفت: امروز در یادداشت خود در روزنامه ایران کاملا به این موضوع اشاره کردم؛ همه ما از اتفاق تلخ برای این دختر کُرد عزیز ناراحتیم و گویی برای یک عضو خانواده ما این اتفاق افتاده است. وزارت کشور و فرماندهی انتظامی مشغول بررسی کامل هستند و هر گزارش دقیق واصله مبنای تصمیم‌گیری خواهد بود.

اسماعیلی عنوان کرد: از مردم عزیز ایران که به این اتفاق به‌عنوان یک حادثه واکنش نشان دادند تشکر می‌کنم؛ این به معنای روحیه زنده بودن جامعه ایران و وحدت ملی است. ما در شادی‌ها و ناراحتی‌ها کنار هم هستیم، همان‌طور که یک کُشتی‌گیر ما پیروز می‌شود همه ما فریاد شادی سر می‌دهیم، در این مواقع هم همه ما ناراحت می‌شویم اما باید مراقب باشیم افراد مخالف آن را به مسائل دیگر تسری ندهند. اتفاقاتی که رخ می‌دهد و عده اندکی  می‌کوشند وحدت ملی ما را نشانه بگیرند، این وحدت ملی ما یادگار شهدا و حاج قاسم سلیمانی عزیز است و نباید آسیب ببیند. نظام اسلامی در مواجهه با آنان اقدامات لازم را انجام خواهد داد و این روزها خواهد گذشت و  ملت ایران مانند همیشه به مسیر خود ادامه خواهند داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

لینک کوتاه
جلسات شورای عالی سینما بزودی تشکیل می‌شود https://cinemaorg.ir/n/7c63e5ae
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر