دسته بندی:
۱۴۰۱/۷/۱۲ / ۱۵:۳۳
اشتراک گذاری پرینت

یادداشت محمد خزاعی درباره اتفاقات اخیر:

مانا باش ای ایران عزیزتر از جانم

دشمنان داخلی و خارجی بدانند صبر و مدارای مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی حدی دارد و حکایت از نجابت و درایت آنهاست اما اگر روزی این صبر به سر آید، هیچ کس و هیچ چیز جلودار آن نخواهد بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، همزمان با پیروزی انقلاب شکوهمند زنان و مردان که به تو عشق می‌ورزند و با رأی بیش از ۹۸ درصدی جمهوری اسلامی ایران را برگزیدند و حکومتی بر اساس رأی و خواست ملت برای تحقق شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بنا نهادند، از همان روز اول توطئه و دشمنی بدخواهان داخلی و خارجی شروع شد. که شمارش آنها از حوصله این متن خارج است اما به اختصار به جنگ تحمیلی، کودتای نوژه، تجزیه‌طلبی‌ها، فتنه‌های سال‌های اخیر و ... می توان اشاره کرد.

ایران من! نظام سلطه و اذنابش برای تکه تکه کردنت، برای تغییر نامت، برای تغییر هویتت لحظه‌ای درنگ نکرده‌اند. اما ماندی استوار با پرچمی برافراشته به بلندای آسمان و شهره شدی به گستره جهان، فرزندانت به تأسی و اطاعت از معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک تو کاسته شود. امروزه توسط گرگ‌ها و کفتارها محاصره شدی، همه دنبال چنگ انداختن به چهره زیبای تو هستند و از هر فرصتی نهایت استفاده را می کنند تا دین، مذهب، انقلاب اسلامی مردمت و خاک پاکت را نشانه بروند و لطمه بزنند، اما از اوایل انقلاب تاکنون فرزندان شجاع و ولایت مدار و مخلص تو ای مرز پرگهر اجازه چنین کاری را نداده اند و نخواهند داد و با جان و دل خود و با تمام وجود از خاکت، اعتبارت و هویتت دفاع کرده و می کنند.

چند روزی است با فوت مرحومه مهسا امینی اعتراضاتی را مشاهده کرده‌اید، ولی عده‌ای از اول هم دنبال روشن شدن علل فوت مرحومه خانم امینی نبودند و گوش به فرمان اربابان داخلی و خارجی خود مشکلاتی را برای مردم به وجود آوردند و خاطر مردم را مکدر کردند. لذا در این رابطه لازم دانستم چند نکته را یادآور شوم:

اول؛ از کسانی که اعتراض کردند ولی خط‌شان را از آشوبگران جدا کرده و از مردم شریف ایران که در سراسر کشور از اغتشاش و اغتشاشگران و هرج و مرج طلبان ابراز انزجار کردند و از ایران متحد و ستون خیمه این انقلاب ولایت فقیه و ولی زمان خود حمایت کردند، تشکر می‌کنم.

دوم؛ اغتشاشگرانی که نفهمیدند یا نخواستند بفهمند. «دریغ است که ایران ویران شود؛ کنام پلنگان و شیران شود» نمی‌دانند که امروز ایران در عرصه داخلی، منطقه ای و جهانی آن‌قدر مقتدر است که این رفتارها و تخریب‌ها و شعارها، گزندی به آن وارد نمی‌کند. و در حوزه اندیشه و مبانی اعتقادی به اسلام عزیز، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه آن‌قدر عمیق ریشه دوانده که عالم‌گیر شده است. امروز مردم جهان با افتخار آن را زمزمه و در وصف آن سرود عزت می‌سرایند.

اربابان و اغتشاشگران بشنوند و بدانند مردم ایران عزیز این شعر را در دل جان خود حک کرده‌اند «چو ایران نباشد تن من مباد / در این بوم زنده یک تن مباد» نمی‌خواهند بدانند که مردم ایران - زن و مرد ، پیر و جوان، اقوام ایرانی و همه و همه یکصدا فریاد می زنند: «ایران من ای عشق جاویدان من» و عبرت نگرفتند از گذشته تاریخ نه چندان دور این سرزمین که رزمندگان اسلام و امت حزب الله از اوایل انقلاب تاکنون با تمام وجود از انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن و از تمامیت ارضی ایران اسلامی دفاع می کنند و همواره، به این عهد پایبند هستند.

روی دیگر سخنم با گروهای سیاسی و فرصت‌طلبان سیاسی است که بدانند در یک کشتی نشسته‌اید. نگذارید و رضایت ندهید که کشتی سوراخ شود که اگر خدای ناکرده این اتفاق بیفتد همه باهم غرق می‌شوید؛ داعشیان، تجزیه طلبان و دشمنان ایران هم، به شما فرصت نفس کشیدن را نمی دهند «فاعتبروا یا اولی الابصار ، فاعتبروا یا اولی الاباب».

سخن آخر با نیروهای اصیل انقلاب است. نیک می‌دانید که انقلاب اسلامی ایران ثمره خون هزاران سرو قامت تاریخ (شهدای عزیز ما) است. چه انسان‌های عزیزی که برای این انقلاب و اسلام جان خود را فدا کردند مانند شهید فهمیده‌ها، سلیمانی‌ها، احمدی روشن‌ها، دستغیب‌ها. ماندن و استقامت در این راه خون دل خوردن می‌خواهد، صبر و بردباری می طلبد. این آیه از قرآن کریم «فاستقم کما ارت»راهبرد نیروی انقلابی است.

در این ایام سکوت جایز نیست. هم، باید از آرمان‌های امام راحل‌مان حضرت امام خمینی (ع) و انقلاب اسلامی دفاع کنیم و هم از خط و مشی مبرهن ولایت، جهاد تبیین را جدی بگیریم. بر اساس تجربه تاریخ معاصر، غبار این گونه فتنه‌ها به زودی فرو خواهد نشست. و یادمان باشد به قول سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی «حزب الله اهل ولایت است و اهل ولایت بودن دشوار است. پایمردی می خواهد و وفاداری.» و «باید بدانیم و دشمن باید بداند که هر توطئه‌ای را علیه انقلاب طرح‌ریزی کند این مردم آگاه با پیروی از رهبری آن را خنثی خواهند کرد.»

دشمنان داخلی و خارجی بدانند صبر و مدارای مردم ولایت مدار ایران اسلامی حدی دارد. و حکایت از نجابت و درایت آنهاست. و اگر روزی این صبر به سر آید، هیچ کس و هیچ چیز جلودار آن نخواهد بود. مانا باش ای ایران عزیزتر از جانم.


لینک کوتاه
مانا باش ای ایران عزیزتر از جانم https://cinemaorg.ir/n/b763cdc6
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر