دسته بندی:
۱۴۰۱/۸/۱۳ / ۱۱:۵۳
اشتراک گذاری پرینت

محمد خزاعی در دیدار با استاندار لرستان:

زیرساخت‌های مناسب برای تقویت سینمای استان‌ها فراهم‌ می‌شود

استاندار لرستان: سینما ابزاری مهم برای معرفی انقلاب اسلامی به جهان است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه سینمای ایران در میان کشورهای صاحب سینما گفت: به دنبال ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تخصیص بودجه برای حوزه تولید فیلم در استان‌ها هستیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی در سفره یک روزه اش به استان لرستان در  دیدار با استاندار استان با بیان اینکه در کشور سرمایه‌های انسانی خوبی وجود دارد که باید از همه این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، اظهار داشت: در کل کشور حدود ۶۰۰ سینما داریم و این نشان می دهد که در حوزه زیرساخت‌ها در استان ها مشکلاتی وجود دارد که در این راستا با نگاه عدالت محور برای رشد صنعت سینما در استان‌ها در تلاش هستیم.

وی با بیان اینکه نگاه عدالت محور به استان‌ها در دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت‌های سینمایی مد نظر است، افزود: نگاه استاندار لرستان به حوزه فرهنگ و هنر قابل تقدیر دانست و این نگاه می‌تواند موجب رشد و توسعه فرهنگ و هنر لرستان شود.

خزاعی با اشاره به اینکه سینما تاثیر بسزایی در کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دارد و ما باید از این ظرفیت بیشتر بهره‌مند شویم، افزود: به دنبال ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تخصیص بودجه برای حوزه تولید در استان‌ها هستیم.

استاندار لرستان نیز با بیان اینکه شعار و منش دولت سیزدهم در یکسال گذشته مشخص شده و تفاوت این دولت با دیگر دولت‌ها مشخص است، اظهار داشت: سینما ابزاری مهم برای معرفی انقلاب اسلامی به جهان است و باید زیرساخت های سینمایی را در استان‌ها تقویت کنیم تا از توانمندی و ظرفیت استان‌ها بیشتر استفاده کنیم.

وی با اشاره به شهدای لرستان در انقلاب اسلامی افزود: برگزاری یادواره ملی شهدای لرستان فرصت خوبی برای معرفی بیشتر شهدا و ایثارگران است و در این راستا نیازمند ثبت یک فیلم سینمایی فاخر از رشادت‌های رزمندگان لرستان هستیم.

استاندار لرستان خواستار ساخت فیلم سینمایی در حوزه شهدای لرستان در عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس شد و افزود: هنرمندان لرستانی توانسته‌اند فیلم‌نامه و زیرساخت‌های اولیه این آثار را آماده کنند اما به حمایت سازمان سینمایی کشور نیاز است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز با بیان اینکه امیدواریم این سفر زمینه رشد و توسعه سینمای لرستان را فراهم کند، افزود: در حوزه ایثار و شهادت نیازمند فیلم‌های سینمایی فاخر هستیم تا ایثارگری های شهدا را بیش از پیش معرفی کنیم. 

در این دیدار تفاهم‌نامه همکاری سازمان سینمایی کشور و استانداری لرستان در خصوص توسعه سینمای استان منعقد شد.

شایان ذکر است محمدرضا سوقندی مدیر کل حقوقی، مجلس و استان های سازمان سینمایی، هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینماشهر و مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان، رئیس سازمان سینمایی را در این سفر یک روزه همراهی کردند.

لینک کوتاه
زیرساخت‌های مناسب برای تقویت سینمای استان‌ها فراهم... https://cinemaorg.ir/n/eba52729
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر