دسته بندی:
۱۴۰۱/۱۱/۴ / ۱۶:۱۲
اشتراک گذاری پرینت

برگزاری شصت‌و‌پنجمین جشنواره منطقه‌ای یزد – ایساتیس /رونمایی از پوستر جشنواره

در آستانه آغاز جشنواره منطقه‌ای یزد – ایساتیس ، پوستر این رویداد هنری رونمایی شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مراسم رونمایی از پوستر جشنواره منطقه‌ای یزد – ایساتیس با طراحی «دانیال رحیم کاشانی»، در آستانه آغاز این جشنواره و هم‌زمان با برگزاری نشست رسانه‌ای این رویداد، برگزار شد.

دانیال رحیمی کاشانی در رابطه با ایده طراحی این پوستر بیان کرد: محور اصلی من در طراحی پوستر جشنواره ایساتیس، اقلیم شهر یزد بوده است و از آنجایی‌که المان‌هایی مثل بادگیر و ... در بخش‌های مختلف و در طرح‌ها زیاد استفاده شده‌اند، بنابراین تصمیم گرفتم المان بارزتری را با الهام از نامی که برای شهر یزد استفاده می‌شود یعنی «شهر آفتاب» به‌کار ببرم. از طرف دیگر نگاهم در این طرح این بوده است که در شمای کلی، ویژگی بومی و اقلیم جغرافیایی یزد را که پارامترهای سادگی و مینیمال بودن را در خود دارد، منعکس کنم و در عین حال می‌خواستم وقتی پوستر در شهر نصب می‌شود و به‌چشم می‌خورد انگار که بخشی از بافت و پیکره این اقلیم و فضای شهر است.

وی در ادامه گفت: مضمون و شعار (اسلوگان) مد نظرم در خلق این پوستر «رد پای سینما در دل کویر» است و از رنگ نارنجی به‌عنوان بیس اصلی طرح استفاده کردم که نزدیک‌ترین حس را به هارمونی رنگی بافت کاهگلی شهر یزد داشته باشد.

شایان ذکر است، دانیال رحیمی کاشانی، دانش‌آموخته دوره فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان – دفتر کاشان و مدیر مؤسسه فرهنگی هنری «کِی آشیان» است و تا کنون ساخت 7 فیلم کوتاه را در کارنامه دارد.

گفتنی است رحیمی همچنین مدیر هنری و طراح پوستر سی‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بوده است.

لینک کوتاه
برگزاری شصت‌و‌پنجمین جشنواره منطقه‌ای یزد – ایساتی... https://cinemaorg.ir/n/b98125da
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر