دسته بندی:
۱۴۰۱/۱۲/۱۴ / ۱۴:۵۰
اشتراک گذاری پرینت

قدردانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه از محمد خزاعی و سازمان سینمایی کشور

مرکز مدیریت حوزه های علمیه از رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور به خاطر اقدامات تحولی در حوزه سینما و برگزاری موفق جشنواره بین المللی فیلم فجر قدردانی کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی کشور؛  این مراسم با حضور جمعی از معاونین و مدیران کل سازمان سینمایی و مدیران و کارشناسان هنر و سینمای حوزه علمیه، در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه علمیه کشور در شهر قم برگزار شد.

در ابتدا این برنامه حجت الاسلام محمدرضا برته سخنگوی مرکز مدیریت حوزه علمیه، ضمن خوش آمد گویی به مدیران سازمان سینمایی و هیئت همراه، جشنواره فیلم فجر را از دستاورد های انقلاب اسلامی خواند، و افزود: باید از این جشنواره به صورت جدی حراست و آن را تقویت کنیم؛ حوزه علمیه و خصوصا مرکز رسانه و فضای مجازی، خود خادم و بازوی این مهم میداند.

در ادامه، علیرضا اسماعیلی، دستیار و مدیر کل حوزه ریاست سازمان سینمایی کشور، با اشاره به تلاش شبانه روزی یکساله، اعضای سازمان سینمایی در جهت برگزاری مناسب جشنواره فیلم فجر، از متفاوت بودن جشنواره امسال خبر داد و گفت: عموما همه فقط جشنواره فجر را در همان یک دهه می بینند، اما  فرآیند اجرای جشنواره، حدود یک سال طول زمان می برد؛ جشنواره امسال علیرغم فضای به وجود آمده و فضاسازی های که در همه دوران جشنواره بی سابقه بود و الحمدلله به خوبی برگزار شد.

وی ادامه داد: سازمان سینمایی در کنار ستاد جشنواره و مجتبی امینی دبیر محترم  به طور شبانه روزی موفق شدند با رصد چالش ها و شرایط، همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند و اجازه ندهند این مهم ترین رویداد فرهنگی و سینمایی کشور به مخاطره بیفتد.

سپس حبیب ایل بیگی، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، جشنواره فیلم فجر را دستاوردی خواند که بعضا قدرش را ندانستیم، و فعالین سینمایی امروز کشور را نتیجه این جشنواره دانست و افزود: سینمای ایران، یکی از مهم ترین سینماهای دنیا است و سالی نزدیک به ۱۲۰ فیلم در کشور تولید می شود، و بجز ابزار، دیگر ارکان فیلم سازی داخلی است و پتانسیل بسیاری برای اثرگذاری فرهنگی دارد، به همین سبب، امسال سعی کردیم فیلم هایی که در رابطه با خانواده و امیدآفرینی و مضامین مثبت بود را به جشنواره هدایت کرده و جشنواره را به سمت خوبی راهبری کنیم.

وی با اشاره به تلاش های دبیر جشنواره و همکاران وی خاطرنشان کرد: آثار این دوره جشنواره ضمن مسئله محور بودن بی حاشیه ترین فیلم ها را تشکیل می دهند و این نشان می دهد که سیاستگذاری درست سازمان سینمایی در یکساله اخیر تقریبا به ثمر نشسته است.

در بخش دیگر این نشست، بهمن حبشی، مدیرکل نظارت بر تولید فیلم سازمان سینمایی، سینمای دنیا را به دو بخش کلی تقسیم کرد و گفت: در دنیا دو گونه سینما وجود دارد، سینمای غفلت و سامریت و سینمای ذکر و فکر، که ما در تلاشیم که بتوانیم هرچه بیشتر سینمای ذکر را عملی کنیم و باید تمرکز بیشتر در نظریه پردازی، ایده پردازی و روایتگری انجام شود که این مهم جز با تلاش جمعی، سینماگران و حوزه علمیه محقق نمی شود.

همچنین، روح الله سهرابی و حسین طلابیگی در بخش هایی از برنامه به روند کیفی سینمای ایران در یکساله اخیر پرداختند.

در ادامه، کارشناسان  هنری و سینمایی  و مدیران حوزه علمیه، حجت الاسلام سید نژاد، مدیر چندرسانه ای و فضای مجازی مرکز رسانه حوزه، حجت الاسلام وکیلی مدیر اندیشکده حوزه، حجت الاسلام پیش آهنگ، پژوهشگر سینما و معاونت تحقیقات راهبردی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی منش مدیرکل مطالعات معاونت پژوهش، خانم احمدی، کارشناس فضای مجازی، میرغیاثی، کارگردان، به بیان دیدگاه های خود پیرامون آینده سینما، نحوه تعامل و همکاری حوزه علمیه و سازمان سینمایی کشور، و چگونگی مواجهه سازمان با سلبریتی هایی که در اغتشاشات اخیر نقش پررنگی داشته و در جشنواره حضور پیدا نکردند، پرداختند.

در پایان مراسم سخنگوی حوزه های علمیه و رئیس مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور ضمن قدردانی از تلاش های مجتبی امینی دبیر جشنواره با اهدای تندیس و لوح تقدیر  به محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به خاطر اقدامات موثر و جریان ساز در حوزه فرهنگ، هنر و سینما و نیز، برگزاری موفق چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر قدردانی کرد. در این برنامه  تندیس و لوح تقدیر رئیس سازمان سینمایی تحویل مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی شد.

لینک کوتاه
قدردانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه از محمد خزاعی و... https://cinemaorg.ir/n/00828412
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر