دسته بندی:
۱۴۰۲/۲/۲۲ / ۲۲:۲۷
اشتراک گذاری پرینت

اعلام آمادگی ستاد کل نیروهای مسلح برای همراهی با فارابی در توسعه فناوری‌های سینما؛

سردار مهدی نژاد: توسعه فناوری‌های سینمایی به ارتقای جذابیت آثار کمک می‌کند

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستادکل نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از غرفه خانه خلاق و نوآوری بنیاد سینمایی فارابی در اینوتکس ۲۰۲۳ از اعلام آمادگی نیروهای مسلح برای همراهی با نهاد ملی سینمای ایران در توسعه فناوری‌های سینمایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، سردار محمد مهدی نژاد نوری معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستادکل نیروهای مسلح در بازدید از غرفه خانه خلاق و نوآوری بنیاد سینمایی فارابی در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ درباره اهمیت بهره گیری از فناوری در سینما عنوان کرد: سینما در مباحث شناختی و فرهنگی جامعه تاثیر زیادی دارد. بنابراین ارتقای قابلیت‌ها و افزایش جذابیت‌هایش به عنوان ابزار موثر فناوری نرم قطعا مورد حمایت و خواسته ستاد کل نیروهای مسلح نیز هست.

وی ادامه داد: همچنین برای تقویت توان نیروهای رزمنده به هنر سینما نیاز داریم. از سویی دیگر بخش عمده‌ای از این افزایش جذابیت آثار سینمایی به بهره گیری از فناوری در تولید اثر برمی‌گردد. هرچقدر این فناوری توسعه یابد، تعداد آثار فاخر تولید شده نیز افزایش خواهد یافت. در حالیکه اجرای صحنه‌های جنگی و رزمی در حالت رئال ممکن است مخاطراتی را برای سازندگان به دنبال داشته باشد.

سردار مهدی نژاد خاطر نشان کرد: از این رو در نیروهای مسلح چه در بخش کشوری و چه لشکری صحنه هایی در عملیات رزمی وجود دارد که می‌تواند با استفاده از فناوری در آثار سینمایی قابل تحقق باشد.

وی ادامه داد: ما می توانیم کمک حال توسعه فناوری های مشابه برای بنیاد سینمایی فارابی باشیم و انشالله بتوانیم در این مسیر این نهاد را همراهی کنیم.

خانه خلاق و نوآوری بنیاد سینمایی فارابی تا روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ واقع در پارک فناوری پردیس میزبان علاقه‌مندان است.

لینک کوتاه
سردار مهدی نژاد: توسعه فناوری‌های سینمایی به ارتقا... https://cinemaorg.ir/n/c9ed6a6f
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر