دسته بندی:
۱۳۹۹/۹/۱۹ / ۲۰:۲۱
اشتراک گذاری پرینت

جولان سینمای ایران در مهمترین جشنواره‌ جنوب آسیا

نوزدهمین جشنواره فیلم داکا در کشور بنگلادش امسال میزبان تعداد قابل توجهی از فیلم‌های کوتاه، بلند و مستند ایرانی خواهد بود.

جشنواره بین‌المللی فیلم داکا یکی‌ از جشنواره‌های مهم جنوب آسیاست که از سال ۱۹۹۲ میلادی با همکاری انجمن فیلم رنگین کمان و با شعار «فیلم بهتر، مخاطب بهتر و جامعه بهتر» فعالیت خود را آغاز کرده است.

نوزدهمین دوره این جشنواره با نمایش ۲۲۶ فیلم از کارگردانان ۶۰ کشور جهان در بخش‌های مختلفی همچون مسابقه آسیا، سینمای جهان، گذشته‌نگر، بزرگداشت، پانورامای بنگلادش، فیلمسازان زن، فیلم‌های کودکان، سینمای معناگرا و آثار کوتاه و مستقل برگزار خواهد شد. 

در این دوره از جشنوار از سینمای ایران فیلم سینمایی گورکن (کاظم ملایی)، فیلم‌های دوزیست (برزو نیک‌نژاد)، گربه سیاه (کریم امینی)، سینما شهر قصه (کیوان علی‌محمدی) و مستند کیارستمی و عصای گمشده (محمودرضا ثانی) نیز در بخش «سینمای جهان» این جشنواره به نمایش درمی‌آیند. 

جنایت بی‌دقت (شهرام مکری)، ناگهان درخت (صفی یزدانیان) و کشتارگاه (عباس امینی) در بخش مسابقه آسیا و فیلم‌های من اینجا هستم (عباس امینی)، دیاپازون (حامد تهرانی)، و مستند سایه‌های بی‌خورشید (مهرداد اسکویی) نیز در بخش «سینمای معناگرا» روی پرده می‌روند. 

همچنین در بخش «سینمای کودکان» فیلم‌های دختر آبی (کیوان مجیدی)، قطار آن شب (حمیدرضا قطبی)، فرزند زمین (مژگان بیات) و اقیانوس پشت پنجره (بابک نبی‌زاده) و در بخش «فیلمسازان زن» بندربند (منیژه حکمت) و در بخش بزرگداشت یک فیلمساز نیز پنج فیلم از پوران درخشنده به نمایش گذاشته خواهد شد. 

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا با نمایش ۳۵ فیلم سینمایی و کوتاه از ایران، از ۲۷ دی تا ۵ بهمن ماه سال جاری (۱۶ تا ۲۴ ژانویه سال ۲۰۲۱) به صورت ترکیبی (فیزیکی و آنلاین) در شهر داکا پایتخت کشور بنگلادش برگزار خواهد شد. 

منبع: ایرنا

لینک کوتاه
جولان سینمای ایران در مهمترین جشنواره‌ جنوب آسیا https://cinemaorg.ir/n/a5a7e0d3
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر