دسته بندی:
۱۳۹۹/۹/۲۳ / ۱۴:۰۹
اشتراک گذاری پرینت

از کمدی کودک تا سیستان و بلوچستان در صف تولید سینما

جشنواره فیلم فجر حتما مهمترین رویداد هنری کشور است که در افزایش انگیزه فیلمسازان برای رساندن آثار خود به این رویداد مهم تاثیرگذار است.

هر چه به روزهای پایانی مهلت ارسال آثار به سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر نزدیک می‌شویم فیلمسازان سرعت بیشتری به تولید آثار خود می‌دهند.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۴ پروژه سینمایی خبرهای جدید از آخرین وضعیت فیلم خود برای آماده نمایش شدن داده‌اند.


خیز باباسیبیلو

فیلم سینمایی بابا سیبیلو به تهیه‌کنندگی احمد احمدی و کارگردانی ادوین خاچیکیان فرم حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را پر کرد.

باباسیبیلو نخستین ساخته ادوین خاچیکیان، متقاضی حضور در این دوره از جشنواره شده است.

احمد احمدی تهیه کننده باباسیبیلو گفت: فرم حضور در جشنواره فجر را پر کرده ایم و مشغول آماده سازی تروکاژهای فیلم هستیم. با توجه به حجم بالای جلوه های ویژه فیلم و فضای فانتزی آن، امیدواریم سریع‌تر فیلم آماده شود تا شاهد نمایش آن در جشنواره باشیم.

تهیه کننده فیلم های ردکارپت و لازانیا درباره ویژگی های تولید فیلم در این ایام بیان کرد: فیلم بابا سیبیلو در سخت ترین شرایط اقتصادی، مستقل و بدون هیچ حمایت و حتی وام تهیه و تولید شده است. پیش تولید طولانی و توقف فیلمبرداری به خاطر کرونا فشار مالی بسیاری روی این پروژه داشته است.

بابا سیبیلو یک کمدی خانوادگی است که در آن از کودک ۵ ساله تا پیرمرد ١٠٠ ساله نقش آفرینی دارند و در طول قصه ماجراهایی را رقم می زنند. فیلم یک کمدی شاد و سلامت مناسب برای تمام اعضای خانواده است.

لواسان، شهرک غرب، نیاوران، مهرشهر، باشگاه انقلاب و جاجرود از لوکیشن های اصلی این فیلم بودند.

رضا شفیعی جم، بهاره رهنما، امیرحسین صدیق، رز رضوی، امیر نوری، یوسف صیادی، پارسیا شکوری، محمدطاها بهروزپور، خشایار راد، علی کاظمی، عباس محبوب، اردشیر کاظمی، هانیه غلامی، مهرگان علوی، محمدرضا احمدی، فرهاد ریش سفیدی، آوا دهقانی، محمد پناهی، محمد سجاد عسگری، مهدی هاشم پور، زهرا گلدوست، شهلا سرشار، احمد یاوری شاد، احسان پرفکت، مرتضی دلداده، حسین روزبه، حسینعلی قورچی، یگانه ظرافتی و ابوالفضل قهرمانی بازیگران فیلم سینمایی بابا سیبیلو هستند.


پایان خورشید آن ماه

فیلمبرداری فیلم سینمایی خورشید آن ماه به کارگردانی ستاره اسکندری و تهیه کنندگی منوچهر محمدی در بلوچستان به پایان رسید. 

نازنین فراهانی، پژمان بازغی، امیرحسین هاشمی، بنفشه صمدی، روژین صدرزاد، صادق سهرابی، مهتاب جامی، نکیسا نوری، صادق بلوچی، روژناک شیرانی و مریم بوبانی بازیگران نخستین ساخته سینمایی ستاره اسکندری هستند.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «تقدیر بعضی آدما اینه که مسافر باشن.»

خورشید آن ماه در ستایش فرهنگ بلوچستان است که با حضور اسحق بلوچ نسب و برکت برجان نگاهی نو به خود گرفته است.

به زودی مراحل فنی این فیلم سینمایی که با حمایت منطقه آزاد چابهار ساخته شده است، آغاز می‌شود.


تدوین گل به خودی

احمد تجری کارگردان فیلم سینمایی گل به خودی درباره آخرین مراحل آماده‌سازی این فیلم سینمایی گفت: تدوین فیلم سینمایی گل به خودی توسط عماد خدابخش به پایان رسیده است و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این پروژه سینمایی را برای حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آماده کنیم. 

وی بیان کرد: همچنین به زودی دیگر مراحل فنی فیلم از جمله صداگذاری و موسیقی آن نیز آغاز می‌شود. گل به خودی با موضوع و برای نوجوانان ساخته شده است.

این کارگردان در پایان تاکید کرد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراحل فنی این فیلم به زودی به پایان می‌رسد.

فیلمنامه این اثر نوشته مشترک احمد تجری و لاله قهرمانی است و فضایی عروسکی موزیکال دارد. داستان «گل به خودی» قصه آمال و آرزوهای تعدادی کودک است که در پرورشگاه زندگی می‌کنند و به کمک چند عروسک وارد ماجراهایی فانتزی و جذاب می‌شوند.

ابوالفضل رجبی، رایان سرلک، ال آی بشارت، آزینا تجری و محمدرضا علی‌نیا به عنوان بازیگران کودک حضور دارند.

شقایق فراهانی، نسیم ادبی، علی استادی، ستاره حسینی، مهسا ایرانیان، پانته‌آ خادمی و غزاله اکرمی از دیگر بازیگران این اثر سینمایی هستند. تهیه کنندگی گل به خودی را علی قائم مقامی برعهده دارد.


نیمه راه لیپار

فیلمبرداری فیلم سینمایی لیپار به کارگردانی حسین ریگی و تهیه کنندگی سعید خانی از نیمه گذشت.

لیپار که اولین فیلم بلند سینمایی حسین ریگی است این روزها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در چابهار در حال فیلمبرداری است و تدوین این فیلم همزمان با فیلمبرداری توسط مهدی سعدی آغاز شده است. سازندگان این اثر در تلاش هستند که آن را برای حضور در سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر آماده کنند.

مهران احمدی و بهناز جعفری بازیگرانی هستند که تاکنون مقابل دوربین این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلمنامه این فیلم به طور مشترک توسط حسین ریگی و حسام فرهمندجو نوشته شده است.

لیپار تصویرگر چهره تازه‌ و با طراوتی از استان سیستان و بلوچستان است.

امین میری، محمد دستواره نارویی، مهدی دین‌ محمدپور، مهران داروزائی، عرشیا سروری مقدم، فاطمه سالاری، یگانه سروری، آرزو تاج‌نیا، سکینه آزادی، فرشته انصاری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.


منبع: ایرنا

لینک کوتاه
از کمدی کودک تا سیستان و بلوچستان در صف تولید سینم... https://cinemaorg.ir/n/90cc0a62
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر