دسته بندی:
۱۳۹۹/۱۰/۷ / ۱۳:۴۲
اشتراک گذاری پرینت

روایت خاطرات فیلمسازی«کیومرث پوراحمد» در موزه سینما

کیومرث پوراحمد نویسنده و کارگردان سینما شنبه 6 دی ماه از گنجینه هنری خود در موزه سینما بازدید و گفتگویی با هدف ثبت تاریخ شفاهی این هنرمند انجام داد.

به گزارش روابط عمومی موزه سینما، کیومرث پوراحمد از اولین فیلمسازانی است که جوایز، اسناد، فیلمنامه‌ها و ... خود را در سال 1376 به موزه سینما اهدا کرد.

تاریخ شفاهی این هنرمند که شامل کودکی، نوجوانی، نحوه آشنایی و ورود به سینما ، خاطرات وی از ساخت فیلم‌های مختلف و ناگفته‌هایی از همکاری با سینماگران و بازیگران در چندین دهه فعالیت، در موزه سینمای ایران در قالب یک گفتگوی مفصل ، ثبت، ضبط و به عنوان میراثی هنری ماندگار شد.

این کارگردان پیشکسوت سینما معتقد است که مقدمه کتاب تاریخ سینمای ایران نوشته فریدون جیرانی بر روی او بسیار تاثیرگذاشته و یکی از علت‌های اصلی تصمیم پوراحمد برای اهداء جوایز و یادگارهایش به موزه سینما، تلاش برای تشکیل یک آرشیو جامع از اسناد و مدارک سینمایی است زیرا در کتاب فریدون جیرانی مطلبی نوشته شده بود مبنی بر اینکه هیچ آرشیوی از اسناد و مدارک سینمایی وجود ندارد تا محققان و فیلمسازان به آنجا مراجعه کنند.

گفتگوهای تاریخ شفاهی موزه سینمای ایران شامل مصاحبه با پیشکسوتان و صاحب نظران سینمای است و تاکنون تعداد زیادی از هنرمندان جلوی دوربین موزه سینمای ایران قرار گرفته اند.

لینک کوتاه
روایت خاطرات فیلمسازی«کیومرث پوراحمد» در موزه سینم... https://cinemaorg.ir/n/bd2621b6
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر