دسته بندی:
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ / ۲۱:۳۹
اشتراک گذاری پرینت

شهنام صفاجو مدیر تولید مرکز گسترش شد

طی حکمی از سوی مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «شهنام صفاجو» به عنوان مدیر تولید این «مرکز» منصوب و مشغول به کار شد.


به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، وی پس از 20 سال مدیریت روابط عمومی این مرکز، با حکم «محمد حمیدی‌مقدم» به سمت مدیریت تولید این مجموعه منصوب شد.


در حکم مدیرعامل مرکز گسترش آمده است: «جناب آقای شهنام صفاجو، با احترام؛ نظر به سوابق و تجربیات حرفه‌ای‌تان، شما را به سمت مدیر تولید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی منصوب می‌نمایم. در این جایگاه انتظار می‌رود ضمن پشتیبانی از تولیدات جاری مرکز با هماهنگی معاونت‌های مربوطه و در تعامل خلاق و همراهی با کارگردانان و تهیه‌کنندگان و شتابدهی پروژه‌های در حال تولید و نظارت بر روند اجرایی تولیدات مرکز، این نهاد فرهنگی را در برداشتن گام‌های بلند پیش‌رو همراهی نمایید.


ضمناً از تلاش‌های مسئولانه و دلسوزانه شما در دوران تصدی مدیریت روابط عمومی مرکز تشکر و قدردانی می‌شود و برایتان در جایگاه جدید آرزوی موفقیت و سربلندی می‌نمایم.»


شهنام صفاجو متولد سال 1348 تهران؛ فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد «روابط بین‌الملل» در سال 1374 (با گرایش دیپلماسی خاورمیانه‌ای فرانسه)؛ دانش‌آموخته‌ی اولین مدرسه کارگاهی فیلمنامه‌نویسی سوره (حوزه هنری) زیر نظر استاد مهدی سجاده‌چی و فارغ‌التحصیل رشته‌ی فیلمسازی از انجمن سینمای جوانان ایران است.


وی بعنوان نویسنده و روزنامه‌نگار، همکاری با مطبوعات کشور را از اوایل دهه‌ی 70 آغاز کرد و بعدها مدیر مسئول یک مجله تخصصی شد.


صفاجو از 18 آبان 1380 تا 16 اسفند 1399 به مدت 20 سال، مدیر روابط عمومی «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» بود؛ ضمن این که در فاصله سال‌های 82 تا 85 نیز به عنوان سرپرست روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران فعالیت داشت.


او طی بیست سال اخیر، مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی 19 جشنواره و همایش سینمایی کشور را برعهده داشته که جشنواره فیلم‌های مستند میراث فرهنگی «یادگار» (1381 تا 1384)، جشنواره عکس، فیلم و موسیقی فرهنگ ایران‌زمین (1383)، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران (1382 تا 1384)، جشنواره فیلم فرهنگ و صنعت (1383)، چشم‌انداز سینمای مستند فرانسه (1381)، همایش ملی انیمیشن ایران (1387/ 1394) و جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران: سینماحقیقت (از دوره اول در سال 1386 تا دوره چهاردهم 1399) از اهم این رویدادها بودند.


شهنام صفاجو در عرصه‌ی مدیریت تولید هم طی دو دهه اخیر، با پروژه‌هایی نظیر مجموعه‌‌ی مستند «گنج‌های پنهان» و «بیست شب» به تهیه‌کنندگی اُرد عطارپور، غرقاب (پیروز کلانتری)، حلقه‌های گمشده، خاطرات روی شیشه، لوله‌های فنوگراف (سه‌گانه‌ی عکس، فیلم و موسیقی مهرداد زاهدیان)، سرخ، آسمان سیاه شب، MDMA (سه‌گانه‌ی مستند- پزشكی کیوان علیمحمدی و امید بنکدار)، جنگ آرام (علی‌محمد قاسمی)، تا انتهای تیره بهار (محمد مقدم)، صورت‌های رنگ‌پریده (محمد جعفری)، میدان بی‌حصار (به تهیه‌کنندگی اُرد عطارپور و کارگردانی مهرداد زاهدیان) و مستند سینمایی «زمستان است» (به تهیه‌کنندگی دکتر پیروز حناچی و کارگردانی مهرداد زاهدیان) همکاری کرده است.



لینک کوتاه
شهنام صفاجو مدیر تولید مرکز گسترش شد https://cinemaorg.ir/n/ccbcef4c
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر