دسته بندی:
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ / ۱۸:۲۹
اشتراک گذاری پرینت

بزرگداشت روز شهید و تقدیر از خانواده شهدا در سازمان سینمایی


مراسم بزرگداشت روز شهید و تقدیر از خانواده معزز شهدا و جانبازان صبح امروز در سازمان سینمایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، عبدالحسین پیشان مسئول بسیج و امور ایثارگران سازمان سینمایی با تسلیت ایام سوگواری امام موسی کاظم(ع) گفت: مدت ها بود به بهانه شهدا دور هم جمع نشده بودیم ودرواقع این جلسه رزق و روزی ما بود که برگزار شد. شهدا که راه ائمه را طی می کنند همه حواسشان به کار و اندیشه ما است.


وی با بیان اینکه به قول شهید آوینی که به خانواده شهدا فرمودند« شهادت پایان راه نیست»، ادامه داد: در محضر ائمه معصوم همه ما حاضر و آنها ناظر بر اعمال ما هستند. اگرچه ما نمی توانیم به ساحت قدسی و ملکوتی پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت گرامی شان دست پیدا کنیم اما می توانیم سیره نظری و عملی آنها را دنبال کنیم که تا همین اندازه هم انجام دهیم، کار کمی نکرده ایم.


پیشان یادآور شد:شهادت و شهیدشدن یک انتخاب و یک اراده است و آن هم به خاطر تعامل و ارتباطی که شهدای ما داشتند. ما باید مواظب خانواده شهدا و فرزندان آنها باشیم.

در ادامه رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع با تسلیت روز شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت: روز شهید را گرامی می‌داریم. جانبازان و ایثارگران، ایثارگری‌هایی داشتند که واقعا وقتی نگاه می‌کنیم شگفت زده می شویم .


وی ادامه داد: در جایی مقام معظم رهبری اشاره دارند که شهدا تا ابد حق بر گردن ما دارند و این حق تا ابد باقیسیت. باید به این فرموده رهبری فکر کرد، بهره ببریم و به نوعی مقام معظم رهبری شهدا، خانواده شهدا را چشم و چراغ ایرانی و ایران می دانند. طبیعی است که وقتی چنین تعبیر و تفسیرهایی میشود تکلیف مشخص می شود و ما باید به این بخش و نیاز درونی که داریم ، به معرفت برسیم و در مسیر صحیح قرار بگیریم.


حیدری خلیلی بیان داشت: همیشه شهید و شهادت مایه امید، رویش و سرزندگی ملت و مردم در ایران اسلامی بوده است. در دوره شهدای دفاع مقدس، شهدای ترور، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم وجود داشته است و همه این عزیزان در دوره ای که ما غافل بودیم و بسیاری از داشته ها را فراموش می کردیم و در غفلت‌ها و درگیری‌های مسائل زندگی بودیم این شهدا بودند که با ایثارگری و فداکاری موجب شدند تا ما به خود بیایم و به نوعی به برکاتی که حاصل تلاش ایثارگران میهمن اسلامی بوده را متوجه شویم و فراموش نکنیم مهمترین برکت و نعمتی که داریم و گاهی حواسمان نیست، نظام مقدس جمهوری اسلامی است. بقاء نظام، استمرار نظام و تا ظهور صاحب زمان آقا امام مهدی (عج) ادامه خواهد داشت و این امر به برکت خون شهداست و ما هرکدام در جایگاهی که هستیم باید حقی که شهدا و ایثارگران بر گردن ایرانی دارند را بشناسیم و ادا کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: شکر می کنیم در جمع همکاران در سازمان سینمایی افتخار داریم که در خدمت خانواده شهدا، جانبازان، رزمندان و ایثارگران عزیز هستیم و حضورشان برای ما نعمت و برکت است و باید از این حضور بهره لازم را ببریم و با دعای آنها خدمتگذار ساده ای برای سازمان سینمایی باشیم.


در این مراسم افرادی همچون جعفر انصاری مقدم مدیرکل دفتر مطالعات توسعه، دانش و مهارت های سینمایی ، مرتضی باقرنژاد مدیرکل امور اداری و پشتیبانی سازمان سینمایی، حسین خدابخش جانشین بسبج و امور ایثارگران سازمان سینمایی از دیگر حاضران در این برنامه بودند.

در پایان از احمد عبداللهیان، مصطفی آقاخانی،احمد میرکمالی، مرضیه امیدی، زهرا شیعه، مرینا هاشمی، بهرام سلیمانی، مهدی فلاحتی و ...به عنوان ایثارگران و فرزندان شهدای شاغل در سازمان سینمایی تقدیر شد.


لینک کوتاه
بزرگداشت روز شهید و تقدیر از خانواده شهدا در سازما... https://cinemaorg.ir/n/ccd02629
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر