دسته بندی:
۱۳۹۹/۱۲/۲۶ / ۱۶:۳۳
اشتراک گذاری پرینت

تفاهم‌نامه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با آستان قدس رضوی

تولید آثار مستند سینمایی با موضوع زیارت

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در آخرین روزهای اسفندماه با موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تفاهم‌نامه تولید مشترک امضا کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، یکشنبه 24 اسفندماه، محمد حمیدی‌مقدم مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در دیدار با امیر مهدی حکیمی مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی علاوه بر گفتگو درباره سینمای مستند و مباحث مرتبط، برای تولید مستندهایی در حوزه هنر، معماری، مسائل فرهنگی، مذهبی و اجتماعی تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک امضا کرد. محمد شکیبانیا معاون مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هم در این دیدار حضور داشت.

ارتقای فرهنگ زیارت، معرفی گنجینه‌های هنر و معماری آستان قدس رضوی و مشاهیر و شخصیت‌های مدفون در حرم مطهر، روایت‌های تاریخی مشهد به عنوان یک شهر زیارتی و بررسی مردم‌شناسانه رفتارهای زیارتی از اهداف این تفاهم‌نامه است.

بر اساس این قرارداد مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مجری تولید آثار است و مؤسسه آفرینش‌های هنری مسئولیت محتوایی و تعیین موضوع، عضویت در شورای نظارت و بررسی آثار را بر عهده خواهد داشت. تا پایان سال 1400 از مجموعه آثار مستند سینمایی ساخته شده در این حوزه رونمایی خواهد شد.

آستان قدس رضوی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دی‌ماه سال 98 برای تولید آثار سینمایی تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده بودند و همکاری آستان قدس رضوی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در ادامه همان تفاهم‌نامه است.

لینک کوتاه
تولید آثار مستند سینمایی با موضوع زیارت https://cinemaorg.ir/n/fe96f737
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر