دسته بندی:
۱۴۰۰/۳/۵ / ۲۲:۰۳
اشتراک گذاری پرینت

محمدمهدی عسگرپور خبر داد؛ ثبت رسمی جشنواره جهانی فیلم فجر در فهرست جشنواره‌های جهانی فیاپف

محمدمهدی عسگرپور دبیر سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در آئین آغاز به کار رسمی این رویداد، از ثبت رسمی جشنواره جهانی فیلم فجر در فهرست جشنواره‌های جهانی «فیاپف» خبر داد.

به گزارش ستاد خبری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، محمدمهدی عسگرپور دبیر این رویداد در آیین آغاز به کار رسمی جشنواره، گفت: چند سالی است که جشنواره تلاش می‌کند در فدراسیون جهانی انجمن‌های تهیه‌کنندگان فیلم (فیاپف) ثبت شود. این تلاش‌ها بعد از این چند سال به نتیجه رسید و امروز باعث افتخارم است که بگویم جشنواره جهانی فیلم فجر، روز گذشته در فیاپف به ثبت رسید. این جشنواره در کنار جشنواره‌های معتبر جهانی به ثبت رسیده است که این موضوع مزیت‌های زیادی دارد و البته مسائل خاص خود را هم دارد.

عسگرپور تأکید کرد: وقتی در قاعده‌های جهانی قرار می‌گیریم، در شرایط جدیدی هم قرار می‌گیریم. ولی به نظرم موفقیت بزرگی برای سینمای ایران تلقی می‌شود و من به نوبه خود، این موفقیت را به سینمای ایران تبریک می‌گویم.

امیر اسفندیاری معاون دبیر جشنواره هم در این زمینه عنوان کرد: می‌خواهم این خبر را دوباره بگویم چون بسیار هیجان‌انگیز است؛ سه سال نمایندگان فیاپف به ایران آمدند و همه چیز را چک کردند.‌ قرار بود عضو جشنواره‌های رقابتی شویم که جشنواره‌های معتبری مثل کن، ونیز و… در این لیست قرار دارند. الان هم جشنواره جهانی فیلم فجر به این فهرست راه پیدا کرده است.

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

لینک کوتاه
محمدمهدی عسگرپور خبر داد؛ ثبت رسمی جشنواره جهانی ف... https://cinemaorg.ir/n/5e118d72
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر