دسته بندی:
۱۴۰۰/۳/۷ / ۱۲:۵۸
اشتراک گذاری پرینت

جشنواره‌ای هم‌سنگ سینمای پرافتخار ایران

جشنواره جهانی فیلم فجر «الف» شد

کامیار محسنین مدیر روابط بین‌الملل سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با اشاره به پیوستن این جشنواره به فهرست جشنواره‌های جهانی فیاپف، تاکید کرد در زبان عمومی‌تر، باید گفت که جشنواره فجر رتبه «الف» گرفت.

به گزارش ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، محسنین درباره خبر مهمی که در مراسم شروع رسمی سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ اعلام شد، گفت: آن‌طور که همه در عالم سینما می‌گویند، جشنواره جهانی فیلم فجر به‌مجموع جشنواره‌های رتبه «الف» پیوست.

او در توضیح اختصاص عنوان «الف» به جشنواره‌ها گفت: فیاپف چند سالی است که عنوان «الف» را عوض کرده و جشنواره‌های طراز اول تقویم جشنواره‌ای را در طبقه جشنواره‌های رقابتی غیرتمرکزی تعریف کرده است.

محسنین در توضیح این دسته‌بندی گفت: براساس این دسته‌بندی فیلم‌های چنین جشنواره‌هایی، در یک موضوع یا قالب، محدود نمی‌شوند و به مانند سایر جشنواره‌های این رده شامل کن، ونیز، برلین، سن سباستین، لوکارنو، مسکو، کارلووی واری، ورشو، تالین، شانگهای، توکیو، گوآ، قاهره و مار دل پلاتا از هر قالب و موضوعی می‌توان در این رویدادها فیلم انتخاب کرد و دید.

این دوره از جشنواره روز پنجم خرداد ماه آغاز شد و تا دوازدهم خردادماه ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه
جشنواره جهانی فیلم فجر «الف» شد https://cinemaorg.ir/n/7a4c891f
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر