دسته بندی:
۱۴۰۰/۳/۲۳ / ۱۵:۳۶
اشتراک گذاری پرینت

چرا جایزه «دیوار چهارم» از جشنواره زاگرب مهم است؟


اهدای جایزه بهترین فیلم تولید اول سی و یکمین جشنواره «زاگرب» به «دیوار چهارم»، نوید حضور یک استعداد تازه در سینمای انیمیشن ایران است.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، جشنواره «زاگرب» نه تنها مهمترین رویداد فرهنگی کرواسی که یکی از معتبرترین جشنواره‌های حوزه انیمیشن در جهان است. تمرکز جشنواره «زاگرب» بر معرفی استعدادهای جوان و سازندگان فیلم‌های اول و دوم است. برگزیدگان ادوار مختلف این جشنواره، معمولا در مسیر حرفه‌ای به سرعت شناخته شده و از هنرمندان صاحب نام این حوزه می‌شوند. به همین دلیل جشنواره «زاگرب» همواره مهم و موثر و در کشف استعداد شاخص بوده است.

فیلم «دیوار چهارم» به کارگردانی محبوبه کلایی محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در این دوره جایزه بهترین فیلم تولید اول را به دست آورد. این نخستین بار است که یک انیمیشن ایرانی، موفق به دریافت چنین جایزه معتبری شده است. مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در سال‌های اخیر به ویژه در بخش انیمیشن حامی استعدادهای تازه و نیروهای جوان بوده است. دیده شدن «دیوار چهارم» در این رویداد بین‌المللی، نوید ظهور یک استعداد تازه در سینمای انمیشن ایران و به ثمر رسیدن تلاش‌های مرکز گسترش برای حمایت و معرفی چهره‌های جوان است.

«دیوار چهارم» در ادامه مسیر موفقیت‌های بین‌المللی، به بخش مسابقه اصلی جشنواره «انسی» (دیگر جشنواره معتبر حوزه انیمیشن) راه یافته و امید می‌رود در این جشنواره هم بدرخشد.


لینک کوتاه
چرا جایزه «دیوار چهارم» از جشنواره زاگرب مهم است؟ https://cinemaorg.ir/n/e07128ea
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر