دسته بندی:
۱۴۰۰/۴/۲۰ / ۱۵:۱۸
اشتراک گذاری پرینت

جشنواره کن تحت تاثیر کرونا



 از میان حاضران در هفتاد و چهارمین جشنواره کن، به طور متوسط روزانه تست کووید سه نفر مثبت اعلام می‌شود.


به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، از میان هزاران نفری که هر روز در جشنواره کن تست کرونا می‌دهند به طور متوسط تست سه نفر مثبت اعلام می‌شود که حداقل یکی از این افراد از نیروهای امنیتی جشنواره هستند. 


جشنواره فیلم کن که سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد سرانجام از چند روز پیش دوره جدید خود را در جنوب فرانسه با تمهیدات ویژه برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا آغاز کرده است و میهمانان واکسینه نشده برای دسترسی به اغلب بخش ها از جمله کاخ اصلی جشنواره باید تست منفی کرونا ارائه دهند که حداکثر در ۴۸ ساعت گذشته انجام شده باشد.


الزام به انجام تست کرونا مربوط به مهمانان جشنواره کن خارج از اتحادیه اروپا ‌شامل بریتانیا و آمریکا می‌شود اما ظاهرا با مثبت شدن تست کرونای برخی افراد بصورت روزانه و همه حاضران تست گرفته می‌شود. 


بر اساس قوانین دولت فرانسه چنانچه تست فردی مثبت شود، باید ۱۰ روز را در قرنطینه سپری کند.


عکس‌ها و ویدئوهای منتشر شده از جشنواره کن نشان می‌داد تعداد زیادی از شرکت کنندگان از ماسک استفاده نمی‌کنند و به همین دلیل «تیزی فرمو» مدیر جشنواره بار دیگر تاکید کرده که همه باید در هنگام تماشای فیلم از ماسک استفاده کنند.


از سوی دیگر تصاویری از «پیر لسکیور» رئیس جشنواره کن منتشر شده که در حال روبوسی با برخی از مهمانان جشنواره و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است و «آدام درایور» بازیگر فیلم «آنت» که در افتتاحیه کن به نمایش گذاشته شد پس از پایان نمایش فیلم و در حین تشویق ایستاده حضار در سالن لومیر، ماسک خود را بر داشت و همراه با «لئوس کارکس» کارگردان فیلم در حرکتی عجیب سیگار کشیدند.

لینک کوتاه
جشنواره کن تحت تاثیر کرونا https://cinemaorg.ir/n/d27dfc35
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر