دسته بندی:
۱۴۰۰/۶/۹ / ۱۴:۰۳
اشتراک گذاری پرینت

دو مستند ایرانی جوایز جشنواره درخت زردآلو را به خانه بردند



هفتمین جشنواره بین المللی مستند درخت زردآلو برگزیدگان خود را شناخت و دو مستند «بالورا» و «کل فاطمه» موفق به دریافت جایزه از این جشنواره شدند.


به گزارش ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «بالورا» ساخته عبدالقادر خالدی موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران در بخش کوتاه شد و «کل فاطمه» به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری جایزه جنبی مارتین آدوران را گرفت.



در این جشنواره که از تاریخ 31 مرداد آغاز و تا 7 شهریور ماه ادامه داشت، لیلا حسینی فعال حوزه بین‌الملل مرکز گسترش به همراه دو داور دیگر بخش داوری آثار را برعهده داشتند.



جشنواره بین المللی مستند درخت زردآلو در دو بخش مسابقه فیلم‌های بلند (30 دقیقه و بیشتر ) و فیلم‌های کوتاه ( کمتر از 30 دقیقه ) برگزار شد.

مستندهای «کل فاطمه» (مهدی زمانپور کیاسری)، «ناخدا دریایی» (مازیار مشتاق گوهری) و «بالورا» (عبدالقادر خالدی) از ایران در این جشنواره نمایش داده شدند.

لینک کوتاه
دو مستند ایرانی جوایز جشنواره درخت زردآلو را به خا... https://cinemaorg.ir/n/a5415ab5
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر