دسته بندی:
۱۴۰۰/۹/۱۰ / ۱۴:۱۲
اشتراک گذاری پرینت

پژمان مظاهری‌پور: «سینماحقیقت» به مستندسازان نقشه راه می‌دهد



عضو هیات انتخاب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» معتقد است این جشنواره از معدود جشنواره‌های داخلی است که به مستندسازان درباره شیوه فیلمسازی نقشه راه می‌دهد.


به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، پژمان مظاهری‌پور عضو هیات انتخاب بخش «بلند» پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» درباره تاثیر برگزاری آنلاین بر مخاطبان سینمای مستند گفت: یکی از نکات مهم سینمای مستند پخش آن است، اگر پخش درستی در این حوزه صورت گیرد، مخاطبان بیشتری خواهیم داشت و اگر مخاطب گسترش یابد روی تولید تاثیرگذار خواهد بود. اکران آنلاین در سینمای مستند به گسترده شدن طیف مخاطبان می‌انجامد.

 


این کارگردان درباره چالش‌های هیات انتخاب پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» گفت: انتخاب در فیلم‌های امسال کار سختی نبود، ویروس کرونا تاثیر خود را روی فیلمسازی گذاشته و کیفیت آثار به پایین‌ترین حد خود رسیده. معمولا در انتخاب آثار سه گروه وجود دارند؛ گروه اول چند فیلم هستند که خود را برای انتخاب شدن، نشان می‌دهند و تصمیم ما چندان تاثیرگذار نیست، گروه دوم فیلم‌هایی هستند که موضوع، فیلمسازها و اهمیت آن‌ها بر تصمیم ما تاثیر می‌گذارند و درنهایت گروه سوم، فیلم‌هایی هستند که همانند آن‌ها هم می‌توانند انتخاب شوند که به باکس جشنواره مربوط می‌شود، سلیقه را من در انتخاب دخیل نمی‌بینم بلکه بحث فنی مثل پژوهش، قصه‌گویی، کارگردانی و... از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 


کارگردان مستند «بر کرانه‌های کاسپین» در پایان درباره نظر خود درباره پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» گفت: جشنواره «سینماحقیقت» همیشه به تولیدات آینده فیلمسازان آدرس می‌دهد و برگزیدگان هر دوره، راه فیلمسازان را برای سال آینده تعریف می‌کنند.

 


پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از 18 تا 25 آذرماه به دبیری محمد حمیدی مقدم برگزار می‌شود.


منبع: پایگاه خبری یکتاهنر



لینک کوتاه
پژمان مظاهری‌پور: «سینماحقیقت» به مستندسازان نقشه... https://cinemaorg.ir/n/06be08bf
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر