دسته بندی:
۱۴۰۰/۱۰/۷ / ۰۸:۰۹
اشتراک گذاری پرینت

عبداله علیخانی: سینماگران به نظر هیات انتخاب احترام بگذارند | جشنواره محل عرضه همه فیلم‌ها نیست


تهیه کننده سینما گفت: سینماگرانی که فیلمشان به جشنواره فیلم فجر راه پیدا نکرده است، باید به نظر هیات انتخاب احترام بگذارند.

عبدالله علیخانی تهیه کننده سینما درباره انتخاب فیلم‌های چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به دست هیات انتخاب و قبول قواعد و قوانین توسط سینماگران، بیان کرد: برخی ها معترض هستند که چرا فیلمشان نباید در جشنواره حضور داشته باشد؛ اما نظر هیات انتخاب هم مهم است و از دید خود فیلم را انتخاب می کنند. عضو هیات انتخاب حرف و عمل یکسانی دارد و سینماگران باید به نظر هیات انتخاب احترام بگذارد و این هیات هم احترام متقابل داشته باشد. مطمئنا در این بین، افرادی هستند که با انتخاب نشدن فیلمشان با انتخاب‌کنندگان زاویه پیدا می‌کنند.
او درباره چشم انداز چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، عنوان کرد: از دید من نباید جشنواره فیلم فجر به بازار فیلم تبدیل شود تا فیلم‌ها برای خرید و فروش عرضه شوند. جشنواره باید چند فیلم شاخص را کنار یکدیگر نمایش دهد و از فیلم‌های کشورهای مختلف نیز بهره ببرد. اینکه بخواهیم 100 فیلم ایرانی را تبدیل به جشنواره به شیوه ملی کنیم کار درستی نیست و باید بخش ملی با بین‌الملل ادغام شود. این خوشحال‌کننده است که در سال 1401 قرار است این اتفاق رخ دهد.
او افزود: تعداد بالای فیلم در جشنواره فقط نقاط قوت و ضعف را شناسایی می کند و در هیچ کجای دنیا تمام تولیدات یک سال اخیر در جشنواره  فیلم‌شان عرضه نمی شود، بلکه تعداد فیلم ها از اقصی نقاط مختلف جهان گلچین شود تا بهترین ها به نمایش در بیایند. سینمای ایران با این روش می تواند با سینمای بین الملل رقابت خوبی داشته باشد و کارگردانان جوان در کنار باتجربه ها خود را محک بزنند.
این تهیه کننده در پایان اظهار کرد: من معتقدم نباید تمام تولیدات یک سال به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کنند. فیلم تجاری و گاه ضعیف مخاطب را از حضور در سینما گریزان می‌کند و به اعتقاد من نمایش آن در جشنواره اقدام غلطی است. در واقع بازار اکران را می توان برای فیلم قوی داغ کرد اما با این شیوه دیگر کسی سمت فیلم ضعیف نخواهد رفت. به عنوان مثال کشور هند 500 تولید سینمایی دارد اما در جشنواره خود از فیلم‌های گلچین شده کشورهای دنیا و ملی خود بهره می برند. البته در گذشته هم به این شیوه فیلم‌ها انتخاب می شدند که باید آن را تکرار کنیم.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه
عبداله علیخانی: سینماگران به نظر هیات انتخاب احترا... https://cinemaorg.ir/n/c006943f
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر