دسته بندی:
۱۴۰۰/۱۱/۱۲ / ۰۸:۰۹
اشتراک گذاری پرینت

یک افتتاحیه سلامت




چراغ چهلمین جشنواره فیلم فجر در مرکز همایش‌های برج میلاد و با حضور هنرمندان و فعالان رسانه روشن شد.
قرار بر این بود که در اولین سانس از این جشنواره فیلم «بیرو» به نمایش در بیاید و شایعه شده بود که خود علیرضا بیرانوند هم در برج میلاد حاضر می‌شود اما نکته آنجا بود که بیرانوند به علت ابتلا به بیماری کرونا حتی از بازی تیم ملی هم جامانده بود. لابه‌لای جمعیت البته چهره مدیران ورزشی هم دیده می‌شد.
از همان در ورودی پروتکل‌های بهداشتی با حضور ناظران وزارت بهداشت به سختی و با جدیت صورت می‌گرفت. حتی برای جلوگیری از گسترش «امیکرون» قرار بر این است که کانتینرهای تزریق واکسن برای افرادی که دُز سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند، فعال باشد.
اما بسیاری از اهالی رسانه در خانه جشنواره این بار از اتفاق دیگری نیز رضایت داشتند و آن جدا شدن سینمای اصحاب رسانه از مهمان‌ها و ارگان‌های مختلفی که برای تماشای فیلم‌ها به کاخ جشنواره می‌آمدند و موجب ایجاد اختلال و بی‌نظمی در فضای کاخ می‌شدند.
بعد از فیلم «بیرو» ساخته مرتضی‌علی عباس میرزایی نوبت به پخش فیلم «مرد بازنده» رسید. عوامل و چهره‌های متعدد سینمایی برای تماشای این فیلم و برای جلسه پرسش و پاسخ به کاخ جشنواره آمده بودند که این اتفاق منجر به رونق برنامه‌های تلویزیونی و اینترنتی شده بود و بسیاری از این رسانه‌ها در جریان این برنامه فرصت این را داشتند که بتوانند با عوامل فیلم‌ها گفتگو کنند و همین اتفاق منجر شده بود که در هر گوشه و کنار برج یک برنامه در حال ضبط باشد.
اتفاق دیگر که در جریان جشنواره از آن صحبت به میان می‌آمد، اکران فیلم‌های جشنواره به صورت همزمان در مناطق مرزی کشور است که حتی در برخی از کپرها هم امکان پخش فراهم شده بود.
حضور چشمگیر برخی از هنرمندان مانند هومن سیدی، سامان سالور، آیدا پناهنده، ارسلان امیری، و همه عوامل دو فیلم «بیرو» و «مرد بازنده» باعث شد که عکاسان و فیلمبرداران نیز روز پرکاری را پشت سر بگذارند.
امسال البته پذیرایی از مخاطبان جشنواره نیز شکل ویژه‌ای داشت و بسیاری از افرادی که در برج میلاد و در خانه جشنواره حاضر می‌شدند می‌توانستند در لحظات مختلف از اکران به صرف غذا و یا نوشیدنی‌های مختلف بنشینند.
نشست‌های علمی امروز هم اگر چه به تعداد روزهای دیگر ساعات کمتری را در جدول برنامه‌های جشنواره به خود اختصاص داده بود اما با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.
نخستین روز جشنواره در خانه جشنواره و با حضور اهالی رسانه بدون کمترین حاشیه‌ای و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به پایان رسید تا این که دوباره خورشید بر فراز آسمان بتابد و چراغ دومین روز جشنواره نیز روشن شود.

اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر