دسته بندی:
۱۴۰۱/۲/۱۰ / ۰۹:۵۸
اشتراک گذاری پرینت

شماره 231 ماهنامه فیلم نگار منتشر شد

دویست و سی و یکمین شماره ماهنامه «فیلم نگار» ویژه اردیبهشت 1401 در 122 صفحه به صورت دیجیتال منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در بخش سینمای ایرانِ این شماره فیلم‌های «روز صفر»، «شهربانو»، «قدغن» و «سگ بند» معرفی و مورد تحلیل قرار گرفته اند.

در بخش پرونده، به مفهوم تمثیل در فیلمنامه نویسی پرداخته شده که شامل مطالب متنوعی است. از جمله: تعریف تمثیل و نمونه های آن در ادبیات و سینما، راهنمایی برای خلق تمثیل در فیلمنامه، تمثیل در سریال‌های عصر طلایی نوین تلویزیون و گفت‌وگوی جمعی پیرامون مفهوم تمثیل در فرهنگ فیلمنامه‌نویسی.

در بخش سینمای جهان، ابتدا سیناپس فیلم‌های «گزارش فرانسوی»، «کیمی»، «کوچه کابوس» و «قاتلان باغچه» را می‌خوانیم و سپس نقدهایی بر این فیلم‌ها و مصاحبه‌هایی که با پدیدآوردندگان این آثار انجام شده است.

مطالعه تطبیقی رمان و فیلمنامۀ «لبه تیغ»، ۹ روش برای بهبود خلاقیت در نگارش فیلمنامه و چه کسی از نقل شفاهی فیلمنامه می‌ترسد؟ سایر عناوین این بخش را تشکیل می‌دهند.

فیلمنامه کامل این شماره به «ریکاردو بودن» نوشته آرون سورکین با ترجمه مهران آرین اختصاص دارد. یادداشت مترجم، سکانس برگزیده، یک نقد و گفتگوی دو منتقد مجله درباره این فیلمنامه، پایان بخش مطالب این شماره هستند.

«فیلم‌نگار» به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر می‌شود و نصرت‌الله تابش مدیر مسئول و سردبیر میثم محمدی دبیر تحریریه فیلم‌نگار هستند.

علاقمندان می‌توانند جهت تهیه این شماره و استفاده از مطالب شماره‌های قبلی مجله به سایت www.filmnegar.ir مراجعه کنند.

لینک کوتاه
شماره 231 ماهنامه فیلم نگار منتشر شد https://cinemaorg.ir/n/3484708f
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر