دسته بندی:
۱۴۰۱/۳/۲۳ / ۱۳:۲۴
اشتراک گذاری پرینت

شیرین نادری:

کرونا بر عرضه و پخش فیلم در حوزه بین‌الملل تاثیر منفی داشت

 مدیر امور بین‌الملل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانماییمرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی تاکید کرد سال‌هاست ژانر جدیدی در دنیا به نام مستند- انیمیشن به‌ وجود آمده که در آن روایت مستند در قالب انیمیشن انجام می‌شود.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، شیرین نادری مدیر امور بین‌الملل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی درباره وضعیت انیمیشن ایران گفت: 2 سال حضور ویروس کرونا همه‌چیز در دنیا از جمله فیلم، سینما، انیمیشن را تحت‌تاثیر قرار داده است. خیلی از جشنواره‌های دنیا به دلیل وجود ویروس کرونا و دوران قرنطینه یا به تعویق افتادند یا برگزار نشدند و یا شیوه برگزاری آنلاین را انتخاب کردند.

او ادامه داد: ویروس کرونا بر شرایط اقتصادی سینما تاثیر گذاشت، امیدوارم با بهتر شدن شرایط و کاهش روند ابتلا به کرونا، شاهد هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن جشنواره‌ها باشیم و در ادامه عرضه فیلم فراهم شود.
 
این مدیر سینمایی درباره حضور انیمیشن‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی عنوان کرد: انیمیشن‌های ایرانی به‌خصوص تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در جشنواره‌های مهم دنیا مثل زاگرب حضور داشته و موفق به دریافت جایزه می‌شوند. زمانی بود که سینمای ایران تنها یک نماینده در جشنواره‌های خارجی داشت اما این روزها اینگونه نیست، این مسائل نشان‌دهنده قوی بودن انیمیشن ایران است.
 
نادری خاطرنشان کرد: سال‌هاست ژانر جدیدی در دنیا به نام مستند- انیمیشن به‌وجود آمده است که در آن روایت مستند در قالب انیمیشن صورت می‌گیرد، باتوجه به اینگونه پیشرفت‌ها متوجه می‌شویم که انیمیشن توانسته است راه زیادی را طی کند و امکانات زیادی را در دنیای مستند به‌وجود آورد. برخی اسناد و منابع به آسانی به دست نمی‌آیند یا آرشیو آن‌ها در دسترس نیست، اما به‌وسیله انیمیشن می‌توان آن‌ها را بازآفرینی کرد.
 
مدیر امور بین‌الملل مرکز گسترش در پایان درباره تاثیر مرکز بر تولید انیمیشن تصریح کرد: مرکز گسترش به‌عنوان پایگاه و کمپانی تولید کننده از تولیدات انیمیشن بسیار حمایت کرده، البته بودجه این مرکز چه از نظر تولید و چه از نظر حمایت برای حضور فیزیکی فیلم‌ها در بازارهای جهانی محدود است، حضور فیزیکی در بازارهای جهانی مهم برای اثر بسیار حیاتی است. شیوع کرونا این مساله را مقداری کم‌رنگ کرد، امیدوارم که شرایط حضور در بازارهای جهانی بهبود پیدا کند.

منیع: همشهری آنلاین




لینک کوتاه
کرونا بر عرضه و پخش فیلم در حوزه بین‌الملل تاثیر م... https://cinemaorg.ir/n/184e7030
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر