دسته بندی:
۱۴۰۱/۳/۲۵ / ۱۱:۲۸
اشتراک گذاری پرینت

مقاومت 34 روزه خرمشهر در «غبار جنگ»/ «طاعون قرن» در مسیر «هنر و تجربه»

مقاومت 34 روزه خرمشهر موضوع ساخت مستند «غبار جنگ» به کارگردانی محمد عبدی‌زاده است.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، محمد عبدی‌زاده گفت: این روزها مشغول کار روی مستند «غبار جنگ» محصول مرکز هستم. در این مستند، مقاومت 34 روزه خرمشهر را روایت می‌کنیم. بخشی از تصویربرداری انجام شده، از تصاویر و عکس‌های آرشیوی استفاده کردیم و با دو شخصیت موثر در این ماجرا به طور مفصل گفتگو کرده ایم تا واقعیت‌های این موضوع را از زوایای مختلف بررسی کنیم. سکانس‌های بازسازی و گرافیکی هم در فیلم داریم.

وی ادامه داد: تدوین «غبار جنگ» آغاز شده و امیدوارم بتوانیم فیلم را به جشنواره «سینماحقیقت» برسانیم. اما به دلیل زمان بر بودن طراحی و اجرای بخش‌های گرافیکی، ممکن است فیلم تا پاییز آماده نمایش نشود.

این کارگردان گفت: در ماجرای حمله عراق به خرمشهر دو گروه از تکاوران، تکاوران نیروی دریایی و زمینی ارتش حضوری دلاورانه و موثر داشتند. با ناخدا هوشنگ صمدی فرمانده تکاوران نیروی دریایی و سرهنگ علی قمری فرمانده دژ خرمشهر گفتگو کردیم. «غبار جنگ» ادای دین به این تکاوران و دلاوران قرمان ایران زمین و مقاومت خرمشهر است.

عبدی‌زاده درباره زمان اکران مستند «طاعون قرن» (محصول مرکز گسترش) که درباره شیوع ویروس کرونا و نحوه مقابله مدیران با آن است، گفت: این مستند در جشنواره «سینماحقیقت» نمایش داده شد و امیدوارم به زودی در گروه «هنر و تجربه» اکران و دیده شود. با توجه به سوژه فیلم که اهمال برخی مدیران در مقابله با شیوع ویروس کروناست، فیلم می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد.

عوامل این مستند عبارتند از تهیه کننده محمدعبدی زاده، مجری طرح  و مدیرتولید : علی کفراش، پژوهش : لیلا محمدی . محمدعبدی زاده، نویسنده و کارگردان : محمدعبدی زاده، تصویربردار: شاهین عبدی زاده، دستیاراول کارگردان و برنامه ریز :  لیلا محمدی، صدابردار : احمد آقاخانی، تدوین : حمید فنایی، با حضور : ناخدا هوشنگ صمدی و سرهنگ علی قمری. تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.


لینک کوتاه
مقاومت 34 روزه خرمشهر در «غبار جنگ»/ «طاعون قرن» د... https://cinemaorg.ir/n/b6597185
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر