دسته بندی:
۱۴۰۱/۳/۲۵ / ۱۸:۰۵
اشتراک گذاری پرینت

محمد خزاعی در جمع فعالان عرصه فیلم و سینمای آذربایجان شرقی عنوان کرد:

تمرکززدایی و‌تقویت جریان تولید و توسعه زیرساخت شهرستان‌ها دغدغه ماست

معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست صمیمی و هم اندیشی با فعالان عرصه فیلم و سینمای آذربایجان شرقی اظهار داشت: تمرکززدایی و تقویت زیرساخت‌های موجود در شهرستان‌ها اولویت اصلی سازمان است.

به کزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، وی با بیان اینکه هنرمندان بیش از حمایت‌های مالی به دنبال احترام و نگاه عزتمند از سوی مسوولان هستند، خاطرنشان کرد: اگر شأن و جایگاه هنرمندان بدرستی شناخته و رعایت شود، قطعا رغبت برای تولید آثار فاخر و کیفی افزایش خواهد یافت.

خزاعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تصویرسازی صحیح از تبریز، آذربایجان و ایران بسیار مهم و بر عهده هنرمندان سینماست، تصریح کرد: اینکه جهانیان چه تصویر ذهنی از این منطقه و نام ایران داشته باشند، بسیار حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: جنس ارایه محصولات فرهنگی در حال تغییر است، اما نیاز به نیروی انسانی متخصص به عنوان سرمایه هر کشور تحت هر شرایطی وجود دارد، ماندن و تلاش برای امور فرهنگی و دستاوردهای ملی بسیار مهم است.


خزاعی خاطرنشان کرد: سینما می‌تواند فرهنگ ساز بوده و مشکل ملت‌ها و دولت‌ها را حل کند، بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس از برترین تکنولوژی‌های سینمایی برخوردار هستند اما چون تخصص و نیروی انسانی متخصص ندارند، تاثیر فرهنگی و هنری در عرصه‌های بین‌المللی ندارند.

معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به دنبال کشف استعدادهای جدید در شهرستان ها هستیم، گفت: حمایت از هنرمندان و فیلم سازان شهرستانی اولویت اصلی سازمان سینمایی است.

سیدقاسم ناظمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در نشست هم اندیشی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالان عرصه فیلم و سینمای آذربایجان شرقی نیز اظهار داشت: برای رفع مشکلات نیازمند گفتگو هستیم، اگر امروز شاهد این موانع هستیم، شاید به دلیل عدم مفاهمه متقابل بوده است.


وی ابتکار سازمان سینمایی کشور در سفرهای استانی و دیدار با مسوولان و نهادهای ذیربط را فرصتی برای حل مشکلات موجود دانست و گفت: با نگاه واقع بینانه و شناخت ظرفیت‌های موجود می‌توان به جمع بندی منطقی رسید و حاصل آن رونق و تحول جریان سینمایی استان باشد.

ناظمی ادامه داد: تبریز سوابق قابل توجهی در حوزه سینما دارد و آذربایجان دارای ظرفیت‌های عظیمی است که نمونه آن طی دهه‌های گذشته و افتخارآفرینی هنرمندان در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی مشهود است.

وی با بیان اینکه نبود زیرساخت‌های لازم منجر به مهاجرت برخی از هنرمندان فعال این عرصه از استان شده است، افزود: نهادهای بالادستی مسوولیت مهمی برای حل مشکلاتی از این دست دارند، چراکه تولید محتوای کیفی و قابل اتکا بدون توجه به نیروی انسانی متخصص امکان پذیر نخواهد بود.


ناظمی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم وحدت در تبریز طی دهه ۶۰ و ۷۰ در تبریز خاطرنشان کرد: تعطیلی این جشنواره از یک سو و نبود جشنواره حرفه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی در عرصه فیلم و سینما از سوی دیگر منجر به فراموشی ظرفیت‌هایی شد که امروز بشدت به آنها نیازمندیم، امیدوارم بار دیگر با حمایت سازمان سینمایی شاهد برگزاری جشنواره‌ای جدی و حرفه‌ای در تبریز باشیم.

گفتنی است، در پایان این نشست ضمن طرح مسایل و مشکلات حوزه سینمای استان از سوی فعالان این عرصه، تعدادی از فعالان فیلم و سینمای آذربایجان شرقی مورد تجلیل قرار گرفتند.


برچسب
لینک کوتاه
تمرکززدایی و‌تقویت جریان تولید و توسعه زیرساخت شهر... https://cinemaorg.ir/n/ed5a0dff
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر