دسته بندی:
۱۴۰۱/۵/۵ / ۲۰:۰۰
اشتراک گذاری پرینت

حضور جنگ جهانی سوم و بی رویا در جشنواره های جهانی مشکلی ندارد/ درخواست تهیه کننده "شب داخلی دیوار" برای بازبینی

فیلم های «جنگ جهانی سوم» و «بی رویا» برای حضور در جشنواره های جهانی مشکلی نداشته اما «شب داخلی دیوار» اخیرا درخواست مجوز داده و هنوز بازبینی نشده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ روح اله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم در خصوص حضور فیلم های ایرانی در جشنواره ونیز و پرسش رسانه در خصوص اخذ پروانه نمایش این فیلم ها افزود: پس از هر بار حضور فیلم ها در جشنواره های بین المللی، اغلب حرف و حدیث هایی پیرامون وجود یا عدم وجود مجوز نمایش فیلم در جشنوارها و محافل بین المللی مطرح می شود .

وی افزود: بنده قبلا هم گفته ام نفس حضور در جشنواره و افتخارآفرینی سینمای ایران نه تنها هیچ منع و مشکلی ندارد بلکه ارزشمند و باعث خوشحالی دست اندرکاران عرصه فرهنگ و هنر و بویژه سینما است و می‌تواند موجب بالندگی و رشد آن شود اما موضوع از لحظه ای پیچیده و مشکل دار می شود که یک فیلم بدون طی مراحل قانونی و پیش از اقدام به دریافت مجوزهای لازم، در جشنواره ها شرکت می‌کند. چنانکه در آیین نامه مربوط به نمایش آثار سینمایی آمده ، فیلمها برای حضور در جشنواره ها یا هر فضای نمایشی الزاما باید پروانه نمایش داشته باشند بنابراین هرگونه تخطی از این امر تبعات سنگین و جریمه های خاصی را در پی خواهد داشت.

به گفته وی، در بین فیلم های ایرانی حاضر در جشنواره ونیز دو «فیلم جنگ جهانی سوم» و «بی رویا» مشکلی برای حضور در جشنواره ها ندارند چرا که از چند ماه پیش درخواست خود را ثبت کرده و در تعامل با سازمان سینمایی و شورای پروانه نمایش پیش رفته اند. اما فیلم :شب داخلی دیوار » جهت اخذ پروانه نمایش دیرتر اقدام کرده و طبق اعلام تهیه کننده با توجه به آماده نبودن فیلم ، نسخه نهایی را ارائه نداده است . 

سهرابی خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاعیه های مداوم و مصاحبه ریاست محترم سازمان مبنی بر ضرورت رعایت قوانین نمایش فیلم ها و شرکت در جشنواره ها، لازم است این فیلم یا هر فیلم دیگر مراحل قانونی حضور در جشنواره های بین الملی را طی کنند. 

وی اضافه کرد: به نظر بنده تبعات و خسارت های عدم تمکین به قوانین موجود و مصوب و تخلف در نحوه ی عرضه ی آثار، حتما بیشتر از دستاورد احتمالی حضور در یک یا چند جشنواره خواهد بود. 

مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم توصیه و تاکید کرد: فیلمسازان محترم از ارائه و نمایش فیلم خود در محافل و جشنواره ها، پیش از اخذ مجوز لازم جدا خودداری کنند تا تعاملی که سازمان سینمایی با سینماگران در پیش گرفته است، خدشه‌ دار نشود.

وی گفت: البته، فیلم دیگری که از ایران در جشنواره مذکور حضور دارد اساسا پروانه ساخت یا شناسنامه ای ندارد که بخواهم درباره آن اظهار نظر کنم و از شواهد پیداست بیشتر نمایش یک سیاسی بازی است تا حضور یک فیلم سینمایی.

لینک کوتاه
حضور جنگ جهانی سوم و بی رویا در جشنواره های جهانی... https://cinemaorg.ir/n/32910eb1
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر