دسته بندی:
۱۴۰۱/۶/۹ / ۱۱:۵۱
اشتراک گذاری پرینت

نوابی: سینما با افزایش بی رویه هزینه‌های تولید فیلم روبرو شده است

یک کارگردان سینما گفت: با گذشت یک سال از عمر دولت جدید باید گفت علیرغم تلاش‌های صورت گرفته ولی همچنان هنرمندان از نظر معیشتی در مضیقه هستند و باید تلاش‌ها افزایش یابد برای حل این مشکل.

مسعود نوابی پیرامون ضرورت حمایت از هنرمندان گفت: نهادهایی نظیر صندوق اعتباری هنر تلاش‌هایی برای حمایت از هنرمندان انجام داده اند که البته کافی نیست چون این حمایت‌ها، مقطعی است و باید دائمی گردد.

لزوم راهکارهای موثر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وی در همین راستا تاکید کرد: باورم این است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به فکر راهکارهای موثر تری برای کمک به سینماگران باشد و خود دولت باید با تزریق بودجه خاص وارد این عرصه شود و کاری کنند که تسهیلات صندوق اعتباری هنر چه به صورت نقدی و چه به صورت ارزاق ضروری به طور دائمی و مثلا در تعامل با یک سلسله فروشگاه زنجیره‌ای، ارائه گردد.

افزایش بی رویه هزینه‌های تولید فیلم؛ مشکل بزرگ امروز سینما

نوابی اظهار کرد: یکی از مشکلات بزرگ هنر هفتم در حال حاضر افزایش بی رویه هزینه‌های تولید فیلم است که باعث شده که آمار تولیدات کمتر شود.

وی ادامه داد: بحث مهم دیگر قدرت گرفتن حبابی شبکه نمایش خانگی و تضعیف کیفیت فیلم‌ها است چراکه خيلي از عوامل درجه یک سینما جذب این بخش شده اند و دیگر با ارقام معمول حضور در فیلمها را نمی‌پذیرند.

فکری به حال آینده تهیه کنندگان شود

نوابی خاطرنشان کرد: رئیس سازمان سینمایی که خود تهیه‌کننده بوده و لابد پس از این نیز به عرصه تهیه‌کنندگی بازخواهد گشت باید فکری برای افزایش سرسام آور هزینه‌های تولید بکند. البته که وی به تنهایی نمی‌تواند ‌نتیجه بگیرد و باید بدنه سینما کمک حال او باشد تا بتواند انحصار ویژه‌خواران را از بین برده و شرایط فعالیت همه سینماگران مستعد را فراهم کند.

منبع: خبرگزاری میزان 

لینک کوتاه
نوابی: سینما با افزایش بی رویه هزینه‌های تولید فیل... https://cinemaorg.ir/n/3b1a44a2
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر