دسته بندی:
۱۴۰۱/۶/۱۳ / ۱۱:۴۸
اشتراک گذاری پرینت

حضور «نهنگ سفید» در جشنواره‌های جهانی

فیلم انیمیشن «نهنگ سفید» به کارگردانی امیر مهران در پنج جشنواره بین‌المللی با دیگر فیلم‌های انیمیشن از کشورهای مختلف رقابت می‌کند.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، «نهنگ سفید» به‌عنوان نماینده ایران در سیزدهمین دوره‌ جشنواره‌ «یک کشور، یک فیلم» که در تاریخ ۱۸ تا ۲۰ شهریور ماه در کشور فرانسه برگزار می‌شود با ۴۱ فیلم کوتاه از کشورهای دیگر رقابت می‌کند. 

همچنین این فیلم کوتاه انیمیشن در اولین دوره‌ جشنواره نویگراد (۵ تا ۷ شهریور در شهر نویگراد کرواسی)، دومین دوره‌ جشنواره کورسال ( ۲۱ شهریور تا ۸ مهر در شهر سن‌سباستین اسپانیا)، ششمین دوره‌ جشنواره‌ مالاتستا ( ۲ تا ۸ آبان در شهر چسنای ایتالیا) و دوازدهمین جشنواره‌ آرلینگتون ( ۱۲ تا ۱۵ آبان در شهر آرلینگتون ایالت تگزاس آمریکا) حضور خواهد داشت.

انیمیشن کوتاه «نهنگ سفید» که موضوعی ضد جنگ فارغ از مليت و قوميت دارد محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است. «نهنگ سفید» درباره پیرمردي است در جستجوی يافتن دوستانش كه سال‌ها پيش، آنها را در يك حمله هوايی از دست داده است. «نهنگ سفید» تنها نشانه‌ای است که او دارد.

عوامل این انیمیشن عبارتند از نویسنده و کارگردان، تهيه‌كننده: امیر مهران، متحرک‌سازی: جلال نعیمی، طراحی فضا و کانسپت: نعیم آزاد، طراحی شخصیت: ابوالفضل برومندی، آهنگ‌ساز: پژمان خلیلی، صداگذاری و ترکیب صدا: آرش قاسمی و محمد قاسمی، افکت و کامپوزیت سه‌بعدی: مسعود تقی‌مومنی، کامپوزیت و تدوین: امیر مهران، استوری‌بورد: عمار قنبرزاده، تصحیح رنگ و نور: حمیدرضا فطوره‌چیان. برنا جمشیدی، مدل‌سازی سه‌بعدی: محمد شهرابی، ساخت تیزر: آرین وزیردفتری، مجری طرح: استودیو آدورن. پخش بین‌الملل: فهيمه(رها) پورقاسم، تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.


لینک کوتاه
حضور «نهنگ سفید» در جشنواره‌های جهانی https://cinemaorg.ir/n/e9501c05
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر