دسته بندی:
۱۴۰۱/۶/۱۶ / ۱۲:۰۸
اشتراک گذاری پرینت

وقتی کودک، به مادر امید می‌دهد/ «دستان مامان» کلید می‌خورد

انیمیشن کوتاه «دستان مامان» به کارگردانی سید محسن پورمحسنی شکیب در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی تولید می‌شود.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، سید محسن پورمحسنی شکیب گفت: «دستان مامان» انیمیشنی کوتاه است و به رابطه یک پسربچه با مادرش می‌پردازد. مادر، پس از جدایی نیاز به التیام روحی دارد و این بار فرزند است که کمک می‌کند، مادر دوران سخت را پشت سر بگذارد.

شکیب درباره انتخاب این موضوع گفت: جامعه امروز ما درگیر مسائل مختلفی است، شاید یکی از کارهایی که بشود در آثار هنری، فیلم و سریال به آن پرداخت مسئله تنهایی و نبود ارتباط است. این خشم، که در اکثر افراد جامعه می‌بینیم، ریشه در نبود دیالوگ بین ما دارد. نبود رابطه تعاملی و گفتگو بین والد و کودک، به عنوان یک بحران جدی بخشی از دغدغه من بوده که در «دستان مامان» به آن پرداخته‌ام.

این کارگردان درباره مخاطب «دستان مامان» گفت: هم کودکان و هم بزرگسالان می‌توانند بیننده این انیمیشن باشند. راوی قصه پسری 6 ساله است، او با رفتار و کارهایش به مادرش امید و انگیزه دوباره زندگی کردن می‌دهد.

تولید این انیمیشن کوتاه به زودی در مرکز گسترش آغاز می‌شود. سید محسن پورمحسنی شکیب پیشتر، انیمیشن «پوتین» را کارگردانی کرده، «پوتین» اولین انیمیشن کوتاه تولید ایران است که کاندید بخش انیمیشن شده و به عنوان فینالیست برای جایزه اسکار دانشجویی رقابت می‌کند.


لینک کوتاه
وقتی کودک، به مادر امید می‌دهد/ «دستان مامان» کلید... https://cinemaorg.ir/n/4d3575a6
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر