دسته بندی:
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ / ۱۹:۳۱
اشتراک گذاری پرینت

آغاز به کار چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، چراغ این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری را امروز (۱۲بهمن‌ماه) در پردیس ملت تهران روشن، و به طور رسمی فعالیت این رویداد بزرگ سینمایی آغاز شد.

مجتبی امینی، پیش از آغاز اکران نخستین فیلم منتخب بخش سودای سیمرغ، به روی صحنه رفت و در سخنانی کوتاه خطاب به اهالی رسانه، ابراز امیدواری کرد تا سال آینده، اقتصاد صنعت-هنر سینما، رونق گیرد.

وی از تنوع اقلیمی در فیلم‌های حاضر در جشنواره، ابراز خوشحالی کرد و اهمیت آن را در دشواری تولید فیلم طی سه سال گذشته، بسیار بالا دانست، چرا که شیوع ویروس کرونا، بسیاری از پروژه‌های سینمایی را به تعطیلی کشانده و بسیاری دیگر را نیز با موانعی جدی روبه رو کرد.

دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، همچنین به دشواری‌های مضاعف این دوره از جشنواره که گریبان فیلمسازان را گرفته بود اشاره کرد و گفت: با توجه به اتفاقات ماه‌های اخیر، پس تولید همه فیلم‌هایی که باید در جشنواره باید حضور پیدا کنند، با ناآرامی‌های اخیر همزمان شد و عرصه برای اهالی سینما، بسیار تنگ‌تر و جانکاه‌تر شد. از این رو، رساندن فیلم‌ها به جشنواره، اقدامی بزرگ و قابل تحسین است.

همچنین امینی نسبت به رونق اقتصادی حوزه سینما ابراز امیدواری کرد و درخشش تولیدات جدید روی پرده سینما را نزدیک دانست.

چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ به دبیری مجتبی امینی در ۳۱ استان کشور به صورت همزمان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه
آغاز به کار چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فج... https://cinemaorg.ir/n/bb65381c
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر