دسته بندی:
۱۴۰۲/۶/۲۷ / ۱۷:۴۳
اشتراک گذاری پرینت

تقدیر از 3 مستندساز و 3 کارگردان انیمیشن در دومین جشن «مهر سینمای ایران»

قادر آشنا دبیر دومین جشن «مهر سینمای ایران» از تجلیل 6 نفر از افرادی که در حوزه سینمای مستند و انیمیشن فعالیت دارند، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، قادر آشنا دبیر دومین جشن «مهر سینمای ایران» گفت: «در دومین جشن مهر سینمای ایران، سازمان سینمایی با اهدافی که تحت عنوان عدالت فرهنگی اعلام کرد، نگاه ما نسبت به سهم سینمای مستند قابل قبول است. به دلیل اینکه سینمای مستند جشنواره‌ای با نام سینماحقیقت دارد که هر سال برگزار می‌شود و تجلیل‌هایش را انجام می‌دهد. ما در جشن مهر سینمای ایران قرار است از سه مستندساز برتر ایران تجلیل کنیم که با توجه به شاخص‌هایی که مرکز گسترش که انتخاب می‌کند ما از سه چهره تجلیل خواهیم کرد. همچنین تجلیل از سه انیمیشن ساز هم در برنامه ما وجود دارد و به طور کلی 6 نفر از کسانی که در این جشن از آن‌ها تجلیل می‌کنیم، کسانی هستند که در سینمای مستند فعالیت دارند. در بخش کوتاه هم از سه تن از مدیران انجمن‌های سراسر کشور و از سه فیلم‌ساز کوتاه تقدیر خواهیم کرد که در این حوزه هم 6 نفر هستند و به این شکل عدالت رعایت می‌شود.»

آشنا همچنین درباره تفاوت‌های جشن «مهر سینمای ایران» نسبت به سال گذشته توضیح داد: «ما سال گذشته بخش ملی نداشتیم و این جشن سال گذشته در 22 استان برگزار شد و امسال در کل کشور و در 32 استان از هنرمندان تجلیل می‌کنیم.»

او ادامه داد: «جشن مهر سینمای ایران از جمله جشن‌هایی است که همه استان‌ها طالب برگزاریِ آن هستند و ما طی مکاتبه‌ای که با استان‌ها داشتیم هم مشارکت می‌کنند و هم موافق برگزاری این جشن هستند.»

آشنا همچنین درمورد تداوم جشن «مهر سینمای ایران» گفت: «این موضوع به کسانی بستگی دارد که در آینده مسئولیت دارند و اینکه چقدر این جشن و استان‌ها برای‌شان اهمیت خواهد داشت. توجه به استان‌ها و حمایت از استان‌ها جزو سیاست‌های جدیِ سازمان سینمایی است که نمی‌توانیم هنرمندان استانی را نادیده بگیریم و صرفا به جشنواره‌هایی که برگزار می‌شوند، بسنده کنیم. ما سال گذشته در 22 استان از 350 هنرمند استانی تجلیل کردیم و این رقم خیلی بزرگی است و امیدواریم که همه هنرمندان در استان‌های مختلف دیده شوند.»

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی گفت: «خوشبختانه مدیران سازمان سینمایی به این جشن اهمیت می‌دهند و همگی در کنار یکدیگر یک تیم هستیم. همچنین مدیران کل استان‌ها برای برگزاریِ جشن مهر سینمای ایران همراهی می‌کنند و شورای عالی سینما هم در روز ملی سینما، جلسه این‌ جشن را با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار کرد که طبیعتا یعنی این جشن برای‎شان اهمیت دارد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم حامیِ این جشن است و به توجه به استان‌ها تاکید می‌کند. خداراشکر تا به حال چالشی برای برگزاریِ جشن مهر سینمای ایران نداشته‌ایم و انشاءالله در آینده هم نخواهیم داشت.»  

آشنا در پایان گفت: «احداث سالن‌های سینما در استان‌هایی که فاقد سالن سینما هستند، جزو برنامه‌هایی است که در سیاست‌های سازمان سینمایی قرار دارد و همچنین شورای عالی سینما تاکید کرده است که به سمت شهرهای بالای 100 هزار جمعیت برویم که سینما ندارند و بتوانیم مسیری فراهم کنیم تا سینمادار شوند. اما در جشن مهر سینمای ایران سینماهایی که آماده بهره برداری هستند را افتتاح خواهیم کرد.» 

لینک کوتاه
تقدیر از 3 مستندساز و 3 کارگردان انیمیشن در دومین... https://cinemaorg.ir/n/aa2bf31e
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر