دسته بندی:
۱۴۰۲/۷/۵ / ۲۳:۴۵
اشتراک گذاری پرینت

تجلیل از برترین‌های آذربایجان غربی

جشن مهر سینمای ایران در استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دومین جشن مهر سینمای ایران ،این رویداد فرهنگی در استان آذربایجان غربی با حضور حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و جمعی از فعالان فرهنگی استان امشب (۵مهرماه) در مجتمع سینمایی مهر ارومیه برگزار شد.

در این مراسم  حبیب ایل‌بیگی  افزود: سینماگران جوان ایده‌های بسیارخوب و خلاقانه ای دارند که در صورت حمایت از آنها می توان آثاری فاخر در جامعه سینمایی تولید کرد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه هایی که با همت ویژه سازمان سینمایی در دستور کار قرار دارد، استفاده از قصه های محلی و فولکلور مناطق مختلف ایران است.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با توجه به این برنامه ریزی، فرصت مناسبی برای تبدیل این قصه ها به فیلم به وجود آمده که می توان از آن به خوبی بهره برد.

ایل بیگی اظهارکرد: ما در سازمان سینمایی تلاش داریم که به سینما و سینماگران به ویژه جوانان بها داده شود.

وی گفت: همچنین درصدد هستیم تا مشکلاتی که در حوزه سینمایی وجود دارد از جمله نیازهای نمایشی و احداث سالن در مناطق مختلف کشور رفع شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی هم در این آیین با اشاره به فعالیت هنرمندان با استعداد و پیشرو در حوزه سینمای استان، افزود: می‌توان از این ظرفیت مغتنم در راستای شناساندن هنر و توان هنری استان بهره برد.

رضا ابراهیمی اضافه کرد: همچنین از این ظرفیت می توان برای تبیین وضعیت آذربایجان غربی و شناساندن این استان به مردم کشور بهره لازم را برد

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و تعالی فرهنگی، برنامه های متعددی داشته است، ادامه داد: فعالیت سینماهای راکد از جمله این برنامه هاست که تلاش زیادی برای تحقق آن صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: ایجاد ارتباط مناسب با مخاطب از جمله هنرهای سینماگران است که باید از این ظرفیت برای ارائه مفاهیم ناب بیش از پیش بهره برد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اظهارکرد: همه ما باید تلاش کنیم که مفاهیم ناب اسلامی ایرانی با استفاده از ظرفیت های ناب هنری به ویژه سینما به دنیا معرفی شود.

براساس این گزارش، در این آیین ویژه از فعالان حوزه سینما در آذربایجان غربی نیز تجلیل شد.

باقر حبیب پیران در حوزه فیلمنامه نویسی، بیژن رحمتی در بخش فیلمبرداری، رامین اصغری در بخش مدرس سینمایی، آرش رفیعی در حوزه کارگردانی، شاهین جبارزاده در بخش فیلمسازی فیلم کوتاه و محمدعلی شاهین به عنوان هنرمند ایثارگر از جمله این افراد بودند.

ماهرخ رفیعی به عنوان بازیگر پیشکسوت، امیررضا حاجی به عنوان بازیگر خردسال، ابوالفضل جعفرپور در حوزه فیلمسازی جوانان، بابک لطفی در حوزه کارگردانی، مهدی حیدری در بخش صدابرداری، ابراهیم سعیدی در بخش تدوین و مسعود یکانی به عنوان سینمادار برتر دیگر تجلیل شدگان در این آیین بودند.

اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر