دسته بندی:
۱۴۰۲/۷/۸ / ۲۱:۰۰
اشتراک گذاری پرینت

تجلیل از برترین های سینمای کردستان در دومین جشن مهر سینمای ایران

دومین جشن مهر سینمای ایران عصر امروز در کردستان برگزار و از برترین‌های سینمایی در این استان تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی دومین جشن مهر سینمای ایران، این مراسم عصر امروز(شنبه هشتم مهرماه) با حضور علی‌اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد کردستان، رئیس شورای شهر استان، رئیس انجمن سینمای جوان سقز و جمعی از مسئولان، هنرمندان و فعالان فرهنگی آغاز شد.

علی‌اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در این مراسم گفت: سینما عنصر بسیار جذاب و رسانه‌ای فوق‌العاده و تاثیرگذار است این تاثیرگذاری هم در هنرمندان و هم در آحاد مردم موثر است.

وی افزود: سینما روایت‌گر بسیار مسلط در حقیقت و واقعیت است، هنرمندان این عرصه در تمامی مراحل پیشرفت و توسعه جامعه تاثیرگذار هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اضافه کرد: در جمهوری اسلامی از سینمایی صحبت می‌کنیم که متعهد باشد اگرچه به تفکر آزاد نیز معتقدیم.

وی خاطرنشان کرد: هنر به مثابه زنجیر و گره است و تعهد‌ و مسئولیت هنرمند قبل از فعالیت هنری وی وجود داشته و هنر و تعهد وی بایستی به  جامعه و معضلات آن بپردازد.

وی تأکید کرد: دغدغه‌های هنرمند باید کمک کند به کاهش آسیب‌های اجتماعی موجود، آثار وی ایمان و انگیره را تقویت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان عنوان کرد: سینما و آثار هنرمندان این عرصه در تربیت فرزندان به والدین کمک کنند زیرا امروزه تربیت تنها از عهده والدین برنمی‌آید.

وی تصریح کرد: روزگار بسیار تغییر کرده است فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بسیاری از معادلات را در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی تغییر داده است اکنون باید سینماگران و هنرمندان در این عرصه با خلق آثار فاخر تربیتی ورود پیدا کنند.

وی در خصوص سینماهای تجاری هالیوود و بالیوود گفت: در این سینماها هدف از فیلم‌سازی تنها سودآوری نیست بلکه بخشی از اهداف سیاسی و نگاه و اندیشه‌های راهبردی خویش را در آثارشان می‌گنجانند.

وی در پایان رسالت هنرمندان عرصه فیلمسازی را این‌چنین تشریح کرد: سینماگران در سه رسالت کوشا باشند تربیت کنشگر فرهنگی هم در عرصه فیلم‌سازی و هم در عرصه جامعه و عرق‌سازی در بین مردم را مدنظر داشته باشند و شخصیت‌های تأثیرگذار را مستمسک و سوژه فیلم‌های خویش قرار دهند از جمله شخصیت سارو بیرو از جنگجویان بانه‌ای که مرزهای مذهب و قومیت را در هم شکسته است و موجبات انسجام ملی را فراهم کنند.

در این مراسم از سارا گله‌داری و حشمت‌الله نارنجی به عنوان پیشکسوت، جلال نصیری هانیس نویسنده، خالد فرج‌زاده، گلستان منصوری، شامان حسین‌پور، سوران رحیمی، ایوب گلکار حمید قوامی، خالد فرج‌زاده و محمد فرج‌زاده به عنوان کارگردان، بصیر علاقه‌بند پژوهشگر، هادی احمدی تدوینگر، ایوب شیخ‌احمدی گریم و مصطفی حبیبی جلوه‌های ویژه تقدیر شد.

همچنین از نوید زارع و امیرعلی ویسی تصویربردار، فاطمه مرزبانی، برهان احمدی و عثمان محمدی مستندساز، پژمان راژ صدابردار، افشین ملکی و آسیه مرادی‌زر بازیگر، صباح محمدی فیلمنامه‌نویس و انور رندانی آموزشگاه سینمایی تجلیل شد.

لینک کوتاه
تجلیل از برترین های سینمای کردستان در دومین جشن مه... https://cinemaorg.ir/n/62457239
اخبار برگزیده

خزاعی: اعلام ۱۴ اقدام مهم در حوزه استان‌ها/ به عهدمان برای رشد سینما و توسعه عدالت فرهنگی پایبندیم

آغاز فصلی تازه/ نباید تفاهمنامه در سطح امضا و کاغذ باقی بمانند

امضای تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی میان ایران و ازبکستان

لزوم گسترش همکاری‌های سینمایی با اهتمام به مشترکات تاریخی، تمدنی و آئینی/ سفر محمد خزاعی به تاشکند

محمدمهدی اسماعیلی: همه دیدگاه‌ها و سلایق را به رسمیت می‌شناسیم/تنوع سلیقه موجب پایایی هنر و سینماست/همه عضو یک خانواده هستیم / محمد خزاعی: وظیفه سازمان سینمایی صیانت از سینماست/ با عوامل فیلم‌های بدون مجوز و ضد ملی دیگر همکاری نخواهیم داشت

سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه سینمای استان‌ها /از تلاش برای ایجاد معاونت سینمایی در استان ها و بسترسازی برای افزایش مخاطب تا تقویت نگاه ملی در سینما

«سینمای ملی» با بی‌اعتمادسازی مردم‌ تخریب می‌شود/ جریان‌شنایی رسالت اصلی روابط عمومی‌ها

تقدیر از برگزیدگان/ خزاعی: فجر به آغوش بچه‌های انقلاب بازگشت

معرفی هیات داوران بخش بین الملل فجر41

معرفی هیات داوران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر